Rekordowa zbiórka ekologiczna Biedronki i Kompanii Piwowarskiej

Aktualności

Rekordowa zbiórka ekologiczna Biedronki i Kompanii Piwowarskiej

9 – 10 maja sieć sklepów Biedronka i Kompania Piwowarska zaprosiły mieszkańców 12 miast do wzięcia udziału w trzeciej edycji ogólnopolskiej akcji ekologicznej „Zgrani z naturą”. Akcja cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów sklepów Biedronka. W tym roku rozdanych zostało ponad 13 tysięcy sadzonek roślin i zebrano blisko 13,5 tony surowców wtórnych.

Każdy, kto w tych dniach przyniósł do wskazanych sklepów sieci Biedronka minimum 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, otrzymywał w zamian sadzonkę goździków. Klienci nie zawiedli – rozdanych zostało o ponad 5 tysięcy więcej gadżetów niż w ubiegłym roku i zebrano ponad 13 ton szkła i 380 kg aluminium. Najwięcej, podobnie jak w ubiegłym roku, zebrali mieszkańcy Białegostoku – ponad 1,5 tony szkła i 20 kg metali.

– Trzecia edycja naszej wspólnej akcji z Kompanią Piwowarską odniosła ogromy sukces – w tym roku udało się zebrać prawie dwa razy więcej szkła niż w roku ubiegłym – mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor działu jakości i ochrony środowiska Jeronimo Martins Polska S.A. – Jak widać po wynikach, akcja przynosi zamierzony efekt, jakim jest edukacja. To między innymi dzięki takim akcjom jak nasza, wzmacniają się proekologiczne postawy Polaków. Cieszymy się, że jako odpowiedzialna społecznie firma, mamy swój udział w zmianach, jakie zachodzą w myśleniu i działaniu naszego społeczeństwa. To przecież od nas zależy, jak będzie wyglądało nasze otoczenie – dodaje Sylwia Krzyżycka.

– W tym roku pobity został rekord frekwencji akcji. Zbiórka cieszyła się tak ogromnym zainteresowaniem mieszkańców, że w niektórych miastach wręcz przeszło to nasze oczekiwania. Goździki rozchodziły się jak ciepłe bułeczki, a zespół Zgranych z naturą miał wiele pracy, odbierając opakowania i udzielając informacji o segregowaniu odpadów – mówi Agnieszka Mosiniak-Chołdrych, specjalistka ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Wyniki akcji Zgrani z naturą w poszczególnych miastach:

MIASTO     szkło i aluminium (kg)

Koszalin     455

Pruszcz Gdański 817

Szczecin     1340

Poznań      700

Warszawa 1540

Białystok   1640

Wrocław    1020

Tychy         1120

Kielce         1000

Kraków      1540

Lublin        1075

Pabianice  1230

Podczas dwóch poprzednich edycji udało się zebrać łącznie 17 ton szkła i prawie 600 kilogramów aluminium (2012 – ponad 10 ton szkła i 300 kg aluminium, 2013 – ponad 7 ton szkła i prawie 300 kg aluminium). Każdorazowo w akcji udział brało kilka tysięcy osób, którym rozdano prawie 18 tysięcy toreb „eco”.

Sieć sklepów Biedronka, jako godny członek środowiska, stara się zwiększać świadomość społeczną dotyczącą segregacji odpadów i ochrony środowiska oraz minimalizować negatywny wpływ firmy na środowisko. Sieć Biedronka angażuje się w działania ekologiczne poprzez dokładną segregację odpadów wygenerowanych w wyniku działania sklepów. Efektem takiej polityki gospodarowania odpadami jest to, że udaje się odzyskać 100% materiałów drewnianych, ponad 90% papieru oraz większość używanej w sklepach folii. Za swoją proekologiczną działalność firma została wielokrotnie nagrodzona m.in. otrzymała wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju, Godło Eco Marka Najbardziej Przyjazna Środowisku 2014 w kategorii: sklep spożywczy oraz została wyróżniona w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki”.