Rafał Palczak, Senior Brand Manager Detergenty, Henkel Polska Sp. z o.o.

Wywiady

Rafał Palczak, Senior Brand Manager Detergenty, Henkel Polska Sp. z o.o.

03 sierpnia 2015

„Poradnik Handlowca”: Od połowy sierpnia br. na półkach sklepowych dostępne będą tabletki Somat w limitowanej edycji. W jaki sposób dzięki nowej szacie graficznej firma Henkel chce zwrócić uwagę konsumentów na wyjątkowość tego produktu?

Rafał Palczak: Tabletki Somat Gold to obecnie najskuteczniejsze tabletki do zmywania na rynku. Wyniki badań przeprowadzonych w niezależnym instytucie w Niemczech potwierdziły to, o czym byliśmy przekonani. Z tego względu chcemy podzielić się tą istotną informacją z naszymi konsumentami i klientami. Stworzyliśmy wyjątkowe opakowanie wariantu Somat Gold. Wyróżnia je niezwykła, złoto błyszcząca szata graficzna. Złoty kolor nawiązuje do wysokiej jakości produktu. Z przygotowanych materiałów POS konsumenci dowiedzieć się mogą, że Somat Gold to obecnie najskuteczniejsza tabletka do zmywania na rynku. Wprowadzenie limitowanej edycji Somat Gold wspierać będzie pakiet materiałów POS dostosowanych do wielkości sklepów i kanałów sprzedaży. Wzmożonej aktywizacji w punktach sprzedaży towarzyszyć będzie silne wsparcie mediowe w telewizji, kampanie billboardowe oraz działania w internecie. Komunikację kierujemy w szczególności do konsumentów, którzy dopiero rozpoczynają zakupy środków do zmywania w zmywarkach albo korzystają z produktów konkurencyjnych.

Jakie obecnie trendy dominują z kolei w kategorii środków do ręcznego mycia naczyń? Czy Państwa marka Pur reaguje na zmieniające się potrzeby konsumentów?

Konsumenci kategorii środków do ręcznego mycia naczyń pozostają wierni swoim preferencjom. Obecnie kategoria nie przechodzi znaczących zmian zarówno w odniesieniu do wariantów zapachowych, gdzie utrzymuje się przewaga nut cytrusowych, jak i w odniesieniu do wyboru balsamu lub żelu, czy wielkości opakowania. Około 30% użytkowników sięga po balsamy, a zdecydowana większość konsumentów wybiera opakowania 0,9 ‒ 1 l. Polscy konsumenci uznają, że usuwanie tłuszczu jest głównym wyzwaniem, z którym musi sobie radzić płyn do mycia naczyń. Marka Pur zaproponowała innowacyjne rozwiązanie, dodając do składu swoich produktów enzymy, które znacznie ułatwiają usuwanie zaschniętych pozostałości po produktach skrobiowych (makarony, ziemniaki). Dzięki temu oferuje produkt, który nie tylko świetnie usuwa tłuszcz, ale także zaschnięcia.

Ciekawym trendem na rynku płynów do zmywania naczyń jest pojawienie się produktów w kategorii premium (np. Pur Gold, Fairy Platinium). Produkty te charakteryzują się większą gęstością, większą koncentracją składników aktywnych oraz niższymi gramaturami w ramach jednej linii cenowej. To oferta skierowana do konsumentów oczekujących dodatkowych benefitów i gotowych zapłacić za nie odpowiednio wyższą cenę. Marka Pur, która jest liderem podkategorii balsamów, wprowadza właśnie nową linię balsamów premium z przyjemnym zapachem mleczka kokosowego – Pur Gold Care Mleczko Kokosowe. Produkt jest przetestowany dermatologicznie, łagodny dla rąk i będzie dostępny w sprzedaży już od sierpnia w dwóch gramaturach – 420 ml i 700 ml.

W jaki sposób wspieracie marketingowo Państwa marki w placówkach handlowych?

Podstawą naszych działań jest jakość ekspozycji i czytelna komunikacja. Właściciele pojedynczych sklepów i sieci sklepów mogą być pewni, że grafiki naszych materiałów POS są spójne z komunikatem, który przekazujemy na opakowaniu produktu, w reklamach telewizyjnych, prasowych, digitalowych czy billboardowych. Liczymy, że w czasach natłoku komunikatów marketingowych w punktach sprzedaży, to systematyczne, konsekwentne podejście umożliwi dotarcie do naszych konsumentów. Stawiamy także na dopasowanie naszych materiałów POS do wymogów poszczególnych kanałów sprzedaży, co pozwala w sposób zrównoważony wykorzystywać powierzchnię sprzedażową naszych klientów.

Dziękujemy za rozmowę.