Program lojalnościowy Super Profit  dostępny już w ponad 1300 sklepach!

Franczyza

Program lojalnościowy Super Profit dostępny już w ponad 1300 sklepach!

17 maja 2023

Ponad 1300 sklepów, blisko 130 tys. wydanych kart stałego klienta, prawie 30 tys. wręczanych rocznie nagród na łączną kwotę ponad 1 300 000 zł – jeden z najstarszych programów lojalnościowych w Polsce notuje kolejne, imponujące wyniki.

Ponad 20-letnia historia

Program Super Profit powstał w 2001 roku, będąc pionierskim rozwiązaniem w branży retail. Jego inicjatorem była polska sieć handlowa Nasz Sklep, do której z biegiem lat, dołączały kolejne znane na rynku marki. Dzisiaj z udogodnień programu Super Profit mogą korzystać klienci ponad 1300 sklepów Livio, Market Plus, Delikatesów Premium, Sezam oraz Nasz SklepNasz Sklep Express, zlokalizowanych w niemal całej Polsce.

Program podążający z duchem czasu

Przeszło 22 lata funkcjonowania programu Super Profit na polskim rynku to bardzo długi czas, który wymusił szereg modernizacji.

– Nasze doświadczenia rynkowe pokazały, że aby program lojalnościowy był atrakcyjny dla klientów oraz franczyzobiorców, musi być uniwersalny. Cofając się myślami do 2001 roku, możemy bardzo dobrze zobaczyć, ile od tamtego czasu się zmieniło. Sposób komunikacji, rodzaj nagród, które trafiają do naszych katalogów czy nawet sam system zbierania punktów przez klientów – wszystko to zmienialiśmy sukcesywnie, aby dostosować się do aktualnych realiów – zaznacza Katarzyna Orłow, Kierownik Administracji sieci Nasz Sklep, odpowiedzialna za koordynację działań związanych z programem lojalnościowym Super Profit.

Klienci mogą korzystać z programu na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest karta stałego klienta. Organizator programu wyszedł jednak naprzeciw potrzebom franczyzobiorców, którzy nie dysponują urządzeniami oraz systemami umożliwiającymi obsługę popularnych kart z kodami EAN, proponując w ich miejsce specjalne karty kolekcjonerskie. To dzięki nim, nawet bez posiadania karty stałego klienta, klienci mogą zbierać punkty w formie naklejek i wymieniać je na atrakcyjne nagrody.

Klienci lubią być nagradzani

Założenia programu są bardzo proste. To właściciel sklepu decyduje, ile punktów otrzymają klienci za dokonanie u niego zakupów. Uzbierane punkty można wymienić na przeróżne nagrody – m.in. sprzęt AGD, akcesoria kuchenne oraz domowe, gadżety, tekstylia, akcesoria turystyczne czy bardzo popularne bony towarowe do wykorzystania w wybranych sklepach. W programie uczestniczy już prawie 130 000 klientów, którzy tylko w ciągu ostatniego roku dokonali wymiany punktów na nagrody o wartości przeszło 1 300 000 zł. W czym tkwi sukces Super Profit?

– Klienci po prostu lubią być nagradzani. Przekrój klientów korzystających z naszego programu jest bardzo szeroki. Są to osoby, które różni wiele istotnych czynników – wiek, płeć, status społeczny czy wielkość oraz częstotliwość dokonywanych zakupów. Wszystkich ich, a w zasadzie nas, łączy jedna cecha. Lubimy być nagradzani. Doskonale widać to chociażby po ilości telefonów oraz zapytań mailowych, które każdego tygodnia trafiają do naszego działu odpowiedzialnego za obsługę programu Super Profit. Klienci wiedzą, że dokonując zakupu należą się im punkty i zabiegają o nie, bacznie weryfikując stan swojego konta, ponieważ mają w tym swój wyznaczony cel, którym każdorazowo jest wybrany produkt z aktualnego katalogu nagród. To perspektywa realnej nagrody zachęca klientów do regularnych zakupów – mówi Jan Sałata, Dyrektor Generalny sieci Nasz Sklep.

Zaangażowanie kluczem do sukcesu

Sieć handlowa Nasz Sklep wdrożyła od początku powstania programu Super Profit wiele zmian, które uatrakcyjniły i ułatwiły klientom korzystanie z benefitów. Jedną z nich jest ciesząca się ogromnym zainteresowaniem strona internetowa, umożliwiająca szybką i prostą wymianę uzbieranych punktów na nagrodę wybraną z obszernego katalogu. Ponadto, Super Profit doczekał się swojego fanpage’u na Facebooku, za pośrednictwem którego regularnie publikowane są propozycje nagród cieszących się największym zainteresowaniem. Dynamicznie rozwijana jest również współpraca z producentami, niosąca dla klientów dodatkowe korzyści – za zakup wybranych produktów klienci otrzymują dodatkowe punkty w programie. Ponadto, przedstawiciele sieci zaznaczają, że kluczowe dla sukcesu programu było zaangażowaniu koordynatorów w kwestię szkolenia sił handlowych oraz zachęcenie franczyzobiorców do aktywnej współpracy.

– Ostatnie lata pokazały wyraźnie, że potrafimy wyjść naprzeciw potrzebom rynku i szybko wdrożyć zmiany, których oczekują nasi klienci oraz franczyzobiorcy. Pokazaliśmy naszym kontrahentom, że program Super Profit przynosi realne korzyści obu stronom – zarówno nam, jako stronie biznesowej, jak i dokonującym u nas zakupów klientom. Wykorzystaliśmy nowoczesne narzędzia, takie jak chociażby kampanie SMS, które były możliwe dzięki kontaktom pozyskanym poprzez program lojalnościowy, a już wkrótce wdrożymy aplikacją mobilną, dysponującą szeregiem nowoczesnych, atrakcyjnych funkcjonalności,  z której również skorzystają nasi klienci oraz franczyzobiorcy – dodaje Jan Sałata.