Prognozy sprzedaży słodyczy w związku z Wielkanocą

Detal/Hurt

Prognozy sprzedaży słodyczy w związku z Wielkanocą

Po pierwszym okresie pandemii, kiedy sprzedaż asortymentu wielkanocnego spadła, kolejny rok pokazał już powrót do czasów sprzed pandemii. Rok 2022 też zapowiada się dla branży słodyczy korzystnie. Jak prognozuje POLBISCO – Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych, dochody ze sprzedaży wyrobów czekoladowych i cukierniczych przed Wielkanocą będą wyższe niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. 

Z asortymentu wielkanocnego klienci najchętniej kupują produkty dedykowane tym świętom, takie jak np. czekoladowe figurki w kształcie jajek, zajączków, kurczaczków czy baranków z różnorodnymi nadzieniami zapakowane w kolorowe owijki. Zainteresowaniem detalistów cieszą się te produkty w większych opakowaniach – od 2 do 9 kg sprzedawanych luzem, ale też w torebkach czy w siateczkach. 

Z coraz większym zainteresowaniem spotykają się też produkty dla dzieci – kartoniki w kształcie zająca z pysznymi pralinami w środku, czy praliny w kartoniku z wesoła grafiką z dodaną opaską uszami. Z asortymentu świątecznego rodzice i dzieci chętnie wybierają także pyszne mleczne czekoladki w kształtach wielkanocnych zapakowane w kolorowy kartonik czy kolorowe małe czekoladki, które są idealne do wielkanocnego koszyczka. Nie oznacza to jednak braku zainteresowania innymi słodyczami. Konsumenci często są bardzo przywiązani do swoich określonych smaków czy marek. Święta to czas relaksu i odpoczynku w gronie rodziny i przyjaciół. Słodycze mogą uczynić, że spotkanie z najbliższymi upłynie w jeszcze milszym nastroju, a nic tak nie umila wspólnie spędzanego czasu jak dobra czekolada, batonik czy inne słodycze. 

źródło: POLBISCO, Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych