Polska Rada Centrów Handlowych rozpoczęła prace inicjatywnej grupy roboczej złożonej z przedstawicieli firm członkowskich, której celem jest wypracowanie Kodeksu postępowania dla centrów handlowych w Polsce, w zakresie RODO. Pierwsze wnioski zostaną ogłoszone 30 maja br.
Kodeks, który powstanie zgodnie z art. 40 rozporządzenia RODO, doprecyzuje i uszczegółowi zasady przetwarzania danych osobowych w branży handlowej. Po zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych określi standard ochrony danych w sektorze. Firmy biorące udział w pracach nad Kodeksem PRCH w zakresie RODO będą mogły dzielić się doświadczeniami i najlepszymi praktykami oraz proponować rozwiązania poprzez konsultacje wewnątrz-branżowe oraz z UODO. Docelowo PRCH chce stworzyć dokument, którego współtwórcy i sygnatariusze będą liderami w zakresie zarządzania danymi osobowymi w sektorze.
Dotychczas udział w pracach nad Kodeksem zadeklarowali zarówno właściciele jak i zarządcy nieruchomości. Łącznie reprezentują ponad 100 nieruchomości: galerii handlowo-rozrywkowych oraz parków handlowych i wyprzedażowych. W pracach kodyfikacyjnych wpierać ich będą eksperci z kancelarii DZP oraz DAPR. Plan prac zakłada ukończenie dokumentu w drugiej połowie 2019 r. i przedłożenie do szerszych konsultacji społecznych.
Foto: Pixabay