Centra handlowe i najemcy włączają się w inicjatywy wspierające walkę z epidemią.
Deklarowana pomoc jest różnorodna i obejmuje swoim zasięgiem działania polegające m.in. na wsparciu finansowym szpitali (np. Carrefour, Lidl), przekazywaniu darmowych posiłków służbom medycznym (np. Amrest), zakupie testów diagnozujących SARS-CoV-2 (np. Kaufland), uzupełnianiu niedoborów asortymentu ochronnego dla personelu medycznego czy produktów żywnościowych. Szacuje się, że łączna wartość przekazanych środków osiągnęła kilkudziesiąt milionów złotych. Także wielkopowierzchniowe sklepy spożywcze współpracują z organizacjami charytatywnymi, przekazując im nieodpłatnie niesprzedaną żywność. Narzucony obowiązek wynika bezpośrednio z uchwalonej w lipcu ub.r. ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności (Dz.U. 2019 poz. 1680).
Foto: Pixabay