Polskie sklepy internetowe masowo wpadają w długi

Aktualności

Polskie sklepy internetowe masowo wpadają w długi

23 listopada 2015

Aż dwie trzecie klientów polskich sklepów internetowych jest niezadowolonych z ich usług. A ponad 2,5 tys. sklepów internetowych trafiło, jako dłużnicy, do Krajowego Rejestru Długów. Najwięcej niespłaconych zobowiązań mają sklepy handlujące na Allegro – ich długi przekraczają już 102 mln zł. Zadłużenie sklepów z własną witryną internetową sięga 14 mln zł.

– Te kwoty pokazują, że ryzyko natrafienia na niewypłacalny e-sklep jest całkiem spore. Jak pokazują ostatnie doświadczenia, nawet najbardziej renomowani e-sprzedawcy potrafią z dnia na dzień przestać dostarczać towary lub wypłacać pensje pracownikom – mówi Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów.

Aż dwie trzecie klientów polskich sklepów internetowych jest niezadowolonych z ich usług – wynika z sondażu przeprowadzonego dla „Rzetelnej Firmy” przez IMAS International. Choć zdecydowana większość respondentów deklaruje, że ważna jest dla nich wiarygodność sklepu, aż 70% ankietowanych i tak decyduje się na zakupy w sklepach o wątpliwej reputacji.

Klienci najczęściej narzekają na nieterminowe dostawy zakupów (deklaruje to 36,5% ankietowanych) oraz na niezgodność otrzymanego towaru z opisem na stronie internetowej (27% przypadków). 11% osób przyznaje, że dostarczony towar był wybrakowany. Co ósmy klient sklepów internetowych w ogóle nie otrzymał w tym roku zamówionej przesyłki od e-sklepu.

Według sondażu IMAS International, z powodu złej jakości świadczonych usług, 1/5 klientów całkowicie zrezygnowała z zakupów w sklepie, który ich rozczarował. 3% ankietowanych skutecznie zniechęciło to robienia jakichkolwiek zakupów w internecie. “Jednak taka wpadka miała w wielu przypadkach pozytywny efekt. 43% osób, którym zdarzyło się zawieść na jakimś sklepie, od tego momentu o wiele większą wagę przykłada do rzetelności sklepów internetowych – czytamy w raporcie Krajowego Rejestru Długów.

Źródło: Forsal.pl