Polska branża kosmetyczna zdobywa rynki zagraniczne

Aktualności

Polska branża kosmetyczna zdobywa rynki zagraniczne

01 sierpnia 2022

Według rokowań na lata 2022- 2025, polska branża kosmetyczna wygeneruje średni wzrost rynku do poziomu 4,4% rocznie, co pozwoli na zwiększenie sprzedaży do 4,7 mld EUR w 2025 roku. Polskie firmy kosmetyczne idą za ciosem, wdrażając nowe linie technologiczne i rozwijając swoją działalność eksportową.

Według raportu PKO Banku Polskiego „Branża kosmetyczna” skurczyła się w 2020 roku o 4,2%, ale już w 2021 roku nastąpiło odbicie rynku względem poprzedzającego wybuch pandemii COVID-19. Branża ta należy do szybko rozwijających się rynków konsumenckich, a segment kosmetyków do pielęgnacji skóry w szczególności go napędza. Zmiana pokoleniowa i udział coraz to młodszych konsumentów, którzy kupują kosmetyki, jest motorem tego sektora.

Jednocześnie zmianę tę wzmacniają media społecznościowe, umiędzynarodowienie i e-commerce, które wpływają na zachowania zakupowe dotyczące produktów z tej branży. Ogólnoświatowe trendy łatwiej rozprzestrzeniają się i zmieniają codzienną rutynę pielęgnacyjną.

W Polsce rynek kosmetyczny ma się równie dobrze – przewiduje się, że do 2025 roku średni wzrost rynku oczekiwany jest na poziomie 4,4% rocznie, co pozwoli na zwiększenie sprzedaży do 4,7 mld EUR. Sprzedaż w 2020 r., z największym udziałem segmentu kosmetyków do pielęgnacji osobistej 49,8% całkowitej sprzedaży w branży), wyniosła 1,9 mld EUR.

– Eksport kosmetyków z Polski w latach 2017–2020 wzrósł o 39,8% z poziomu 2,7 mld EUR w 2016 r. do 3,8 mld EUR w 2020 r., a import odpowiednio o 30,2% z 2,1 mld EUR do 2,7 mld EUR. Wsparcie finansowe z Funduszy Europejskich miało tutaj niebagatelne znaczenie – komentuje, powołując się na dane z raportu PKO Banku Polskiego, Izabela Fiszer, zastępca dyrektora w Departamencie Internacjonalizacji Przedsiębiorstw PARP i dodaje – Polscy przedsiębiorcy z branży kosmetycznej chętnie brali udział w konkursach organizowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Dzięki pozyskanym środkom wiele marek udało się również wypromować na rynkach zagranicznych, a ich rozpoznawalność wzrosła, tym samym, podnosząc przychody z eksportu.

źródło: PARP

Przeczytaj także: Polska sieć Delikatesy Bogucki: Jakość produktów i indywidualne podejście do klienta