Polska sieć Delikatesy Bogucki: Jakość produktów i indywidualne podejście do klienta

Aktualności

Polska sieć Delikatesy Bogucki: Jakość produktów i indywidualne podejście do klienta

29 lipca 2022

– Stopniowe rozszerzanie asortymentu, a także rozmowy z konsumentami sprawiły, że nawiązaliśmy z nimi miłe relacje. Dzisiaj ponad 60% naszych klientów to osoby, które przychodzą do nas codziennie — mówi Maciej Bogucki, współwłaściciel Delikatesów Bogucki. 

Wszystko zaczęło się w 2019 roku w miejscowości Łoziska pod Piasecznem. To wtedy Maciej Bogucki, po siedmioletniej współpracy na zasadach franczyzy z jedną z sieci, postanowił wraz ze wspólnikiem otworzyć pierwsze Delikatesy Bogucki. – Prowadzenie sklepów pod logo innej firmy nauczyło mnie zarządzania. Miałem okazję wiele dowiedzieć się również w dziale rekrutacji, co dzisiaj ułatwia mi dobranie odpowiedniego personelu – mówi nasz rozmówca.

Rozwój sklepów

Maciej Bogucki rozwija sieć wraz ze swoim wspólnikiem. Nieocenionym wsparciem jest także rodzina drugiego właściciela, która pomaga przy prowadzeniu placówek handlowych. – Zaczęło się od pierwszego małego sklepu otwartego przy zamkniętym osiedlu w Łoziskach. Już po miesiącu szukaliśmy kolejnej lokalizacji – opowiada. – Znaleźliśmy wówczas sklep, który był zamknięty od ponad 5 lat. Włożyliśmy w jego powstanie dużo pracy i zaangażowania. Nie był to już mały sklepik, a 300-metrowy minimarket – kontynuuje współwłaściciel. Delikatesy Bogucki to obecnie 13 sklepów, jednak w najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia. Najmniejsza placówka ma 30 m², a największa prawie 400 m² – Rozwój sieci jest dla nas istotny, ale na początku najważniejsza jest weryfikacja miejsca i możliwości kadrowych. Nic na siłę – mówi Maciej Bogucki.

Relacje z klientem są najważniejsze

Kryteria wyboru lokalizacji mogą być różne. Dla właścicieli sieci Delikatesy Bogucki najważniejsza jest lokalizacja, do której podchodzą bardzo indywidualnie. – W większości, ze względu na obszar funkcjonowania naszych sklepów, znamy zapotrzebowanie klienta i jego możliwości zakupowe – mówi w rozmowie z nami Maciej Bogucki.
Jak udało dowiedzieć się „Poradnikowi Handlowca” sklepy sieci powstają najczęściej w małych miejscowościach. Celem właścicieli jest umożliwienie klientom zakupów szerokiej gamy produktów bez potrzeby wyjazdu do większych miast, czy wielkopowierzchniowych sklepów. Mimo to przedsiębiorcy nie próbują dorównać dużym sieciom handlowym. – Stawiamy na jakość produktów i indywidualne podejście do klienta. Stawiamy na nawiązanie relacji z naszymi klientami i wzbogacamy asortyment według ich potrzeb, czego nie mogą zrobić duże sieci FMCG – dopowiada.

Klaudia Walkowiak