Podsumowanie roku Grupy Bakalland

Aktualności

Podsumowanie roku Grupy Bakalland

18 grudnia 2018

Rok 2018 był kolejnym bardzo dobrym dla producentów bakalii. Grupie Bakalland od kilku lat sprzyjają prozdrowotne trendy, zgodnie z którymi konsumenci poszukują pełnowartościowych i naturalnych produktów, takich jak orzechy i suszone owoce, nie traktując ich tylko jako dodatek do kulinariów. Dzięki temu wartość rynku bakalii paczkowanych w tym roku przekroczyła 1,6 mld zł i dynamicznie – w tempie dwucyfrowym – rozwija się kategoria bakalii przekąskowych.

Marka Bakalland rok 2018 kończy z bogaty portfolio produktów przekąskowych, wprowadzając w tym roku nowości w ważnych dla konsumentów obszarach, takie jak bakalie z certyfikatem BIO, prażone, solone orzechy, naturalne batony owocowe oraz zupełnie nową linię bakalii przekąskowych w mniejszych opakowaniach – „Chwyć & Jedz”.

Konsumenci chętnie wracają również do tradycji domowych wypieków, a w trakcie aktywnego dnia sięgają po szybkie do przygotowania desery. Jak wynika z badania Instytutu Nielsen zrealizowanych na zlecenie marki Delecta, Polacy najczęściej pieką ciasta bez specjalnej okazji lub na święta, a gdy mają ochotę na coś słodkiego, sięgają po desery instant. W tym roku marka pod tym kątem odświeżyła swój asortyment, jednocześnie proponując konsumentom produkty z linii „Z serca natury”.

– Dziś oferta marek Bakalland i Delecta w pełni realizuje oczekiwania konsumentów, proponując im zdrowe zamienniki klasycznych słodyczy i batonów oraz desery o ulepszonych recepturach i czystej etykiecie. Nie brakuje nam również pomysłów na dalszy rozwój oferty w przyszłości – przyznaje Marek Moczulski, Prezes Zarządu Bakalland S.A., dodając: – Rok 2018 przyniósł również kilka zmian dla rynku FMCG, z którymi Grupa Bakalland również musiała się zmierzyć. Zakaz handlu w niedzielę i ponadprzeciętne temperatury sprawiły, że na pewno ten rok nie był typowy. Dlatego precyzyjne wnioski i skutki nowowprowadzonego prawa będziemy mogli podsumować najwcześniej w połowie przyszłego roku.