Państwowy operator wysyłkowy – Poczta Polska – w ostatnich latach nie rozpieszcza swoich klientów. Usługi powszechne podrożały kilkukrotnie, podobnie ma się sytuacja na rynku przesyłek komercyjnych. Kilka dni temu otrzymaliśmy od narodowego operatora nowy cennik przesyłek biznesowych. Wynikający z niego wzrost kosztów wysyłki naszych czasopism, w ujęciu rok do roku, wyniesie ponad 26%! Czy to na pewno właściwy kierunek zmian wprowadzanych przez nowe władze spółki?
Rosnące koszty druku oraz kolportażu nie wpłyną oczywiście na jakość dystrybucji „Poradnika Handlowca” i „Poradnika Restauratora”. Jej skuteczność i rzetelność od lat potwierdzana jest wynikami badań dotarcia oraz czytelnictwa prasy branżowej m.in. Kantar czy NielsenIQ.
Prasa drukowana cieszy się wśród managerów, ekonomistów, a także handlowców oraz restauratorów, niesłabnącą renomą, a darmowe ekskluzywne wydania papierowe staja się luksusem. Z opracowania Kantar „Media – trendy i przewidywania 2025” jasno wynika, że „rośnie zmęczenie ekranami, a czytelnicy cenią namacalną naturę prasy. Oferuje ona również reklamodawcom wysokiej jakości zasoby do budowania marki, szczególnie gdy reklamy kierowane są do niszowych (np. branżowych) odbiorców, którzy postrzegają druk jako bardziej wiarygodny.”
To stanowisko podziela także Prezes prestiżowego magazynu „The Atlantic” dla Gazety Wyborczej: „wydania drukowane okazują się zaskakująco odporne na zmieniające się otoczenie (…) Ta odporność wynika z tego, że w druku sztuczna inteligencja nie może namieszać. (…) Bierzesz do ręki gazetę, to wymusza koncentrację, inną formę interakcji. Jeśli próbujesz czytać coś na ekranie telefonu, natychmiast tysiąc rzeczy cię rozprasza.”
Czytelnicy prasy branżowej w badaniach i sondażach wielokrotnie wskazywali na wyższość papierowej prasy nad e-wydaniami. Dlatego mamy nadzieję, mimo rosnących kosztów, nadal regularnie dostarczać Państwu wiarygodne i opiniotwórcze treści na łamach drukowanych wydań „Poradnika Handlowca” oraz „Poradnika Restauratora” bezpośrednio do placówek handlowych FMCG i punktów gastronomicznych HoReCa.