Trunki w wersji bezalkoholowej podbijają polski rynek, ze sprzedażą rosnącą nawet ponad 50 proc. w skali roku.
Alkohole to wciąż największe kategorie wydatków w wydatkach konsumenckich. Tylko w 2023 r. na wódkę Polacy wydali 16,8 mld zł, a 22,8 mld zł na piwo.
Obie kategorie od jakiegoś czasu tracą, jeśli chodzi o sprzedaż, a zachowania konsumenckie w tym zakresie stopniowo się zmieniają, jak mówią dane NielsenIQ.
“Piwa bezalkoholowe stanowią już ponad 7 proc. wartości sprzedaży całej kategorii piw, odnotowując tym samym niemal 1-pkt proc. wzrostu znaczenia rok do roku” – powiedziała Anna Wagner z NielsenIQ. “Wina są drugą kategorią, gdzie znaczenie wariantów bezalkoholowych jest największe. Wyjątkowo dobrze przyjęły się w winach musujących. Ich sprzedaż zarówno wartościowa, jak i ilościowa rośnie ponad 50 proc. i stanowią już 5 proc. sprzedaży wszystkich win musujących – dodała.
Z danych firmy wynika, że trend na bezalkoholowe trunki widać także w innych kategoriach.
Źródło: (PAP)