PepsiCo i Auchan stawiają nowoczesny recyklomat w hipermarkecie Auchan w Piasecznie

Producenci

PepsiCo i Auchan stawiają nowoczesny recyklomat w hipermarkecie Auchan w Piasecznie

Firmy PepsiCo Polska i Auchan Retail Polska w ramach wspólnego partnerstwa na rzecz ochrony środowiska postawiły urządzenie do odzysku jednorazowych opakowań po napojach – plastikowych butelek oraz nakrętek z tworzywa sztucznego. W ramach pilotażu recyklomat jest dostępny dla klientów hipermarketu Auchan w Piasecznie od środy, 3 listopada 2021 r.  Za każdą oddaną butelkę zostaną przelane środki na kartę lojalnościową Skarbonka w aplikacji Auchan. 

Recyklomat, to nowoczesne urządzenie do zbierania, segregacji i kompaktowania (zgniatania) jednorazowych opakowań po napojach. Maszyna umożliwia zbiórkę dwóch popularnych frakcji surowców wtórnych: butelek PET i plastikowych zakrętek. Dzięki urządzeniu konsumenci mogą nie tylko zadbać o planetę i przyczynić się do zwiększenia świadomości w zakresie segregacji odpadów, ale też zaoszczędzić pieniądze przy następnych zakupach w sieci hipermarketów Auchan. Każda oddana butelka to 6 groszy na karcie lojalnościowej Skarbonka w aplikacji Auchan, a także bezcenna świadomość, że zrobiliśmy coś dobrego dla naszej planety.

– Bardzo cieszymy się, że w partnerstwie z siecią hipermarketów Auchan mogliśmy uruchomić to niezwykle potrzebne urządzenie. Segregacja odpadów to znakomity sposób na ich ponowne wykorzystanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak recykling opakowań plastikowych. Powstałe w tym procesie butelki wykonane z przetworzonego surowca (rPET) przyczyniają się do budowy gospodarki obiegu zamkniętego. To kolejny krok do realizacji wizji świata PepsiCo, w której plastik nigdy nie stanie się odpadem. – powiedział Rafał Jagła, Dyrektor Sprzedaży Large Format w PepsiCo. – Nieustannie edukujemy konsumentów i zachęcamy ich do podejmowania korzystnych wyborów dla planety i jej mieszkańców, co jest zgodne z niedawno ogłoszoną przez nas strategią pep+, czyli transformacją PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju – dodał Rafał Jagła.

Obsługa recyklomatu jest bardzo prosta, a jednocześnie dostosowana do potrzeb użytkowników, w tym dzieci i osób z niepełnosprawnościami. Klient deklaruje rodzaj opakowania do recyklingu poprzez zeskanowanie kodu kreskowego na butelce. Wczytanie prawidłowego kodu powoduje otwarcie otworu wrzutowego i rozpoczęcie cyklu zwrotu opakowań – operacja jest w pełni bezpieczna dzięki czujnikom na podczerwień, które blokują zamknięcie klapy wrzutni podczas deponowania odpadów. Opakowania ważone są przez zintegrowaną wagę, która weryfikuje czy włożone opakowanie jest prawidłowe i czy nie zawiera płynów. Następnie trafiają one do zgniatarki, która redukuje znacznie ich objętości. Ze względów higienicznych zużyte opakowania odkażane są przy pomocy światła UV-C, dzięki czemu możliwy jest odzysk czystego, posegregowanego surowca.

Aby ułatwić cały proces, urządzenie wyposażone zostało w intuicyjny interfejs, wygodny i jasny wyświetlacz multimedialny oraz głośniki, które umożliwiają przekazywanie komunikatów głosowych. Recyklomat na zamówienie PepsiCo został zaprojektowany i wykonany przez firmę R3 Think w Polsce.

– Jednym z filarów naszej działalności w obszarze zrównoważonego rozwoju jest zaangażowanie na rzecz planety poprzez walkę z ograniczeniem zużycia plastiku. Działamy w tym zakresie pracując m.in. nad opakowaniami marki własnej. Dążąc do tworzenia nowych relacji i doświadczeń z naszymi klientami, aby stale poprawiać jakość ich życia, stawiamy również na wspólne rozwiązania i projekty realizowane z partnerami – powiedziała Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska. – Zależy nam na tym, aby nasze sklepy były platformą wymiany doświadczeń i dążeń, w tym, w obszarze działań na rzecz planety. Wspólny projekt z PepsiCo to ważny krok mający na celu dalsze angażowanie naszych klientów w działania pro-środowiskowe. Mamy nadzieję, że docenią oni łatwość z jaką będą mogli to robić na co dzień, przy okazji zakupów  – dodała Dorota Patejko.