Olivier Touzalin, Prezes Zarządu McCormick Polska S.A.

Wywiady

Olivier Touzalin, Prezes Zarządu McCormick Polska S.A.

03 marca 2015

„Poradnik Handlowca”: Zbliżają się Święta Wielkanocne. To tradycyjnie dobry okres dla sprzedaży ziół i przypraw, które są podstawą waszego biznesu. W jaki sposób wzmacniacie zainteresowanie konsumentów waszymi markami na terenie placówek handlowych?

Olivier Touzalin: W okresie szczytu sprzedażowego związanego z obchodami Świąt Wielkanocnych, który wiąże się z polskimi tradycjami spędzania świąt przy rodzinnym, domowym stole, najważniejsze są trzy rodzaje przypraw. Monoprzyprawy marki Kamis cieszące się największą popularnością w okresie przedświątecznym, w związku z ich stosowaniem do tradycyjnych potraw wielkanocnych, to m.in. Pieprz czarny ziarnisty, Papryka słodka, Papryka ostra, Liście laurowe, Majeranek, Czosnek granulowany czy Ziele angielskie. Ważną rolę odgrywają również mieszanki przypraw Kamis dedykowane do przygotowania różnych posiłków takie, jak Przyprawa do żurku i barszczu białego. Oczywiście, istotną grupą produktów są także przyprawy z linii „domowe wypieki”, w tym Cukier z prawdziwą wanilią i kardamonem.

W związku ze zbliżającym się szczytem sprzedażowym planujemy szeroko zakrojoną działalność wzmacniającą sprzedaż produktów marek Kamis i Galeo przy użyciu materiałów promocyjnych. W kategorii przypraw te materiały są istotne dla konsumentów, którzy chcą szybko znaleźć poszukiwaną potrawę, zwłaszcza w „świątecznej gorączce”. Działania na terenie placówek handlowych będą dwa razy bardziej zintensyfikowane w porównaniu do roku ubiegłego. Chcemy możliwie szeroko dotrzeć do naszych konsumentów, oferując im wysokiej jakości produkty marki Kamis, odpowiadające ich potrzebom związanym z przedświątecznymi przygotowaniami.

McCormick posiada w swoim portfolio różne kategorie produktów. Które z nich mają w 2015 r. możliwości największego wzrostu?

Marka Kamis, jako lider kategorii na polskim rynku, stara się nieustająco inspirować konsumentów, odkrywać przed nimi nowe smaki. Jednym z trendów, który zauważyliśmy jest zwiększające się zainteresowanie kulinariami, dzięki programom telewizyjnym, blogosferze. Dlatego też, w odpowiedzi na ów trend, wprowadziliśmy specjalną linię przypraw i mieszanek sezonowych inspiracji, by pobudzać kuchenną wyobraźnię naszych konsumentów. Wśród obecnej oferty znajdują się takie produkty, jak Rozgrzewająca zupa porowo-ziemniaczana, Zapiekanka do syta, Aromatyczne sakiewki z mięsem, Pieczone polędwiczki z suszonymi pomidorami. W zeszłym roku sezon grillowy okazał się sukcesem dla naszych marek, w związku z tym, również w tym roku ważny będzie dla nas rozwój linii Kamis Grill, Grill Mates i musztard Kamis. W 2015 r. planujemy wprowadzenie wielu nowości. O wszelkich tego typu działaniach będziemy informować na bieżąco, w późniejszym terminie.

Wasza firma dość jednoznacznie zdefiniowała trendy w smakach w 2014 r. Czy w 2015 r. przewidujecie zmiany w gustach konsumentów? Czy będzie to miało przełożenie na waszą ofertę? Na jakie innowacje powinni przygotować się handlowcy?

Inicjatywa Trendy w Smakach inspiruje kulinarne eksperymenty, jak również innowacje w smakach w całym przemyśle spożywczym oraz w kuchniach na całym świecie. Po 15 latach działalności Trendów w Smakach, McCormick jest liderem w identyfikacji najpopularniejszych trendów, smaków i kierunków związanych z rozwojem i przyszłością smaków. Istnieje rosnące zapotrzebowanie na odważniejsze, bardziej intensywne przeżycia smakowe – tegoroczne Trendy w Smakach pokazują, jak to będzie wyglądać w przyszłości.

Trendy w Smakach 2015 podkreślają 8 głównych kierunków, które warto śledzić, na przykład:

– Orientalne smaki takie, jak japońska mieszanka 7 przypraw (Shichimi Togarashi), dalej pikantne smaki (smak chilli uwydatniony dodatkiem nori, sezamu i skórki pomarańczowej) oraz Środkowo-Wschodnie mezze – charakterystyczne dipy i smarowidła, w tym labneh (ewolucja greckiego jogurtu).

– Warto docenić długo gotowane na wolnym ogniu dania z całego świata.

– Nowe sposoby na urozmaicenie zasobów spiżarni, tak jak wędzenie przypraw i ziół, a także połączenie kwaśnych smaków z gruboziarnistą solą, pozwolą odświeżyć charakter i strukturę dań.

– Klasyczne ciasteczka korzenne nabierają nowego wymiaru jako dekadencki i fantazyjny deser.

Opracowanie Trendów w Smakach obejmuje całoroczny proces kulinarnych poszukiwań – śledzimy trendy, smaki, produkty, kuchnie, przepisy kulinarne i menu restauracji z całego świata. W skład globalnej grupy ekspertów McCormick, tworzących Trendy w Smakach, wchodzą szefowie kuchni, profesjonaliści z branży, technologowie żywności.

Obserwujemy uważnie potrzeby polskich konsumentów oraz odpowiadamy na nie, inwestując w innowacje. Planujemy dalej rozwijać nasze marki, wprowadzając na rynek nowe produkty w 2015 r. Dzięki corocznym edycjom Trendów w Smakach posiadamy odpowiednią, w pełni rozwiniętą ekspertyzę w kwestii prognoz nurtów w kulinariach. Chcemy udostępniać naszym konsumentom możliwie szeroką gamę przypraw. Z jednej strony po to, by odpowiadać na ich zapotrzebowania, a z drugiej – pragniemy otwierać przed nimi nowe możliwości, rozwiązania, połączenia smakowe, przełamywać stereotypy. Rozwijając markę, planując nowe wdrożenia, staramy inspirować się wynikami naszych prognoz. Dlatego też handlowcy powinni spodziewać się szerokiej oferty ze strony Kamis w 2015 r.

Dziękujemy za rozmowę.