Nowy właściciel sieci sklepów Żabka Polska kontynuuje system franczyzowy

Aktualności

Nowy właściciel sieci sklepów Żabka Polska kontynuuje system franczyzowy

Po uzyskaniu właściwych zgód antymonopolowych, fundusz z grupy CVC Capital Partners , jednej z wiodących firm private equity i doradztwa inwestycyjnego na świecie, oficjalnie nabył firmę Żabka Polska. 27 kwietnia br. Żabka Polska i CVC Capital Partners przedstawiły założenia nowej strategii mającej na celu umocnienie obecnej poprzez rozwój oferty produktowej i wprowadzenie dodatkowych usług dostosowanych do potrzeb zabieganego i zapracowanego klienta.  – Segment sklepów „convenience” ma przed sobą olbrzymi potencjał rozwoju. Obecnie Żabka jest niekwestionowanym liderem w tym obszarze, a planowana przez zarząd strategia jeszcze bardziej ugruntuje jej pozycję. Wierzę, że dzięki międzynarodowemu doświadczeniu oraz wiedzy zdobytej przy innych projektach jesteśmy w stanie wspomóc małe przedsiębiorstwa działające w ramach firmy Żabka i przyczynić się do ich dynamicznego rozwoju – powiedział Krzysztof Krawczyk, szef CVC w Polsce. – Międzynarodowe doświadczenie CVC, polegające na budowaniu silnych firm z branży detalicznej oraz wynikająca z niego umiejętność dostrzegania trendów, będą dla Żabki nieocenionym wsparciem przy realizacji zaplanowanej przez nas strategii rozwoju firmy – dodał Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabki.

Planowane zmiany, na których opiera się strategia rozwoju Żabki, wynikają ze zidentyfikowanych potrzeb polskich konsumentów. Sieć Żabka zmienia się nie tylko wizualnie, wraz z nową atrakcyjną identyfikacją sklepów, ale również pod względem oferowanych produktów i usług. Rozwój asortymentu Żabki jest zgodny ze zmieniającymi się trendami żywieniowymi, wynikającymi z nowych potrzeb klientów, związanych przede wszystkim ze zwiększonym tempem ich życia. Przygotowywane są rozwiązania polegające na poszerzeniu oferty sklepów Żabka w ramach kluczowych kategorii o produkty świeże, zdrowe i gotowe do spożycia. Oferta Żabki powiększa się również o dodatkowe usługi jak np. WiFi, cały pakiet usług i małej gastronomii pod nazwą Żabka Cafe, oraz obsługę okresowych potrzeb, jak możliwość wypłacenia gotówki czy zapłacenia podstawowych rachunków. Ich zakres dla poszczególnych sklepów dostosowywany będzie modułowo w zależności od potrzeb klientów w danym miejscu.

– Dzięki rozszerzeniu asortymentu i zmianie formatu sklepów nowa strategia rozwoju Żabki ma stanowić źródło zarówno bieżącego, jak i długofalowego wzrostu. Wcześniej został opracowany nowoczesny system franczyzowy umacniający rolę przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem Żabki. Wiele z proponowanych w strategii rozwiązań zostało już przetestowanych w wybranych sklepach i trafia do pozostałych placówek. Kolejne innowacje będą sukcesywnie weryfikowane przez klientów i w przypadku pozytywnego przyjęcia, konsekwentnie wdrażane – mówił Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabki.