Wykonane na zlecenie Grupy Muszkieterów badanie „Przedsiębiorczość po polsku. Jak zmienia się nasze podejście do pracy na własny rachunek?” pokazuje, że ponad połowa badanych Polaków w grupie wiekowej 25-50 lat mogłaby prowadzić własną działalność gospodarczą, a co piąty z nich chciałby działać na zasadach franczyzy.
Badanie pokazało, że do franczyzy najbardziej przekonują Polaków objętych badaniem kolejno: potencjalne zyski z inwestycji (39,5 %), atrakcyjna oferta finansowa ze strony franczyzodawcy (36,7 %) oraz zapewniana przez franczyzodawcę pomoc (33,9 %).
– Wieloletnia obecność na polskim rynku pozwoliła nam na wypracowanie konkretnych zasad i wytycznych skutecznego prowadzenia działalności, którymi dzielimy się z przedsiębiorcami zrzeszonymi w naszej organizacji. Przeprowadzone badanie potwierdziło nasze obserwacje i zmysł przedsiębiorczości Polaków, którzy są chętni podejmować współpracę franczyzową i korzystać z gotowych wzorów na sukces – mówi Bartłomiej Tarłowski, Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
Statystyki rekrutacji w 2021 roku
W 2021 r. do grona przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie dołączyło 16 osób, które z wynikiem pozytywnym zakończyły proces rekrutacji. 4 z nich to przyszli właściciele sklepów Intermarché, a 12 to przyszli właściciele sklepów Bricomarché. 25 % osób wśród grupy przystępujących stanowią pary, małżeństwa lub związki partnerskie, a 75 % to z kolei single. Najwięcej kandydatów, bo ponad 30 %, pochodzi z woj. wielkopolskiego. Drugie z kolei jest woj. warmińsko-mazurskie, z którego wywodzi się niespełna 19 % zrekrutowanych do Grupy Muszkieterów. W 5 przedsiębiorstwach kierowanie sklepem przeszło z rodzica na jego potomka, co potwierdza rodzinny charakter działalności Muszkieterów. Najkrótszy proces rekrutacyjny zajął zaledwie 2 miesiące, a kandydaci chętni na podjęcie współpracy pochodzili w 50 % z wewnątrz struktur Grupy, a w 50 % z zewnątrz.
Źródło: biuro prasowe Grupa Muszkieterów