Sieć handlowa Netto sukcesywnie poszerza możliwości płatnicze z wykorzystaniem najnowszych technologii. Klienci około 200 placówek już w tej chwili mogą skorzystać z takich usług jak cash back, BLIK oraz DCC. Do końca sierpnia nowe terminale i usługi będą używane we wszystkich sklepach sieci Netto.
Coraz więcej Polaków chętniej i częściej korzysta z płatności bezgotówkowych. To kolejny przejaw postępującej cyfryzacji naszego kraju. Za zakupy stacjonarne oraz online płacimy za pomocą telefonu lub pokrewnych urządzeń. Jak wnika z badania zrealizowanego prze Izbę Gospodarki Elektronicznej, po wypróbowaniu usługi, zazwyczaj zostajemy jej regularnym użytkownikiem. Do płatności mobilnych przekonuje nas przede wszystkim wygoda oraz oszczędność czasu, dlatego na najnowsze trendy w sposobach płatności postanowiło odpowiedzieć Netto, wprowadzając do swoich sklepów nowe terminale.
Dzięki usłudze cash back klienci Netto mogą wypłacić gotówkę. Wypłata gotówki jest możliwa tylko w przypadku dokonania zakupów i płatności kartą (w przypadku płatności gotówkowej nie ma takiej możliwości). Wystarczy zgłosić chęć wypłaty gotówki, wprowadzić kartę do terminala i postępować zgodnie z instrukcjami na terminalu.
BLIK to kolejne wygodne rozwiązanie, które dzięki nowym terminalom zostanie wkrótce udostępnione wszystkim klientom detalisty. Użytkownicy smartfonów z dostępem do bankowość mobilnej mogą dokonywać płatności, wypłacać i wpłacać gotówkę w bankomatach oraz wykonywać błyskawiczne przelewy. Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym w systemie płatności mobilnych BLIK są kody jednorazowe, generowane przez system Polskiego Standardu Płatności na żądanie banku. Kod jest unikalną kombinacją cyfr, która umożliwia dokonanie płatności w ciągu 120 sekund.
DCC (Dynamic Currency Conversion) to z kolei rozwiązanie, z którego chętnie skorzystają osoby posługujące się na co dzień inną walutą. Dzięki tej usłudze rozliczenie operacji kartą płatniczą może za zgodą klienta nastąpić w walucie karty lub kraju jej wystawcy.