Z raportu „E-commerce w Polsce” opracowanego przez Gemius wynika, że tylko 36% Polaków potrafi wymienić jakikolwiek serwis internetowy sprzedający artykuły spożywcze. Często internet wykorzystywany jest natomiast do poszukiwania informacji o produktach kupowanych później w sklepach tradycyjnych.
Liczba internautów w Polsce wynosi 27,8 mln. 56% z ich robi zakupy przez internet. Tylko 19% badanych wskazało, że w ciągu ostatniego roku kupiło produkty spożywcze przez internet. Natomiast 22% twierdzi, że kiedykolwiek kupiło je lub zamierza kupić w przyszłości.
Z kolei aż 47% ankietowanych stwierdziło, że szukało w internecie informacji o produktach spożywczych i kupowało je następnie w sklepach tradycyjnych. Do odwrotnej praktyki przyznało się 12% respondentów.
Połowa badanych wskazała spontanicznie jakąkolwiek markę z kategorii perfumerii / drogerii internetowych. W tej kategorii znajduje się kilka marek o znaczącej znajomości spontanicznej. Są to: Rossmann (21%), iPerfumy (15%) Douglas (11%), oraz Sephora (10%). Większość tych marek jest istotnie lepiej rozpoznawanych przez kobiety niż przez mężczyzn, a poza Rossmann, częściej przez osoby z wyższym wykształceniem.
Słabiej rozpoznawane są serwisy internetowe sprzedające artykuły spożywcze – tu markę podało 36% badanych. W tej kategorii liderem jest Tesco, wymieniane spontanicznie przez 20% badanych.
Foto: Pixabay