Nestlé wspiera Europejski Tydzień Sportu

Aktualności

Nestlé wspiera Europejski Tydzień Sportu

13 września 2016

13 września rozpoczął się Europejski Tydzień Sportu, którego partnerem na poziomie europejskim jest program Nestlé Healthy Kids oraz organizacja EuroActive, reprezentowana w Polsce przez Polski Związek Pracodawców Fitness. Program został zainicjowany przez Komisję Europejską w ramach projektu Active Learning dla Dzieci w Szkołach (ALCIS) w 10 krajach europejskich, w tym w Polsce. W ramach programu zorganizowane zostaną zajęcia grupowe w klubach fitness, a nauczyciele przeprowadzą specjalne lekcje o tym, jak ważny jest sport i prawidłowe odżywanie dla rozwoju człowieka. W sumie w Polsce w projekcie weźmie udział 2000 dzieci, 20 szkół i 14 klubów fitness. Celem Europejskiego Tygodnia Sportu jest zwrócenie uwagi dzieci, ich rodziców i wychowawców, jak ważne jest prowadzenie odpowiedniego trybu życia. Prawidłowe odżywianie i regularna aktywność fizyczna to klucz do zdrowia, dobrego samopoczucia i lepszych wyników w szkole. Według danych Instytutu Żywności i Żywienia za rok 2016 już ponad 20% polskich dzieci i nastolatków zmaga się z nadwagą lub otyłością. Zaledwie 11% regularnie uprawia sport. Niezwykle cenne są więc inicjatywy propagujące zdrowy i aktywny styl życia.