Woda to niezwykle cenny i niezbędny do życia wszystkich organizmów surowiec, którego zasoby coraz bardziej się kurczą. 25 sierpnia rozpoczął się Światowy Tydzień Wody – okazja, by zwrócić uwagę na to, jak wielkie znaczenie ma woda oraz co możemy zrobić, by ją oszczędzać.
Nestlé zobowiązało się globalnie i w Polsce do redukcji zużycia wody o 30% na tonę produktu w każdej kategorii produktowej do 2020 r. w porównaniu do 2010. Cel realizowany jest m.in. dzięki szczegółowemu monitoringowi zużycia wody, projektom oszczędnościowym, optymalizacji procesów, stosowaniu zamkniętych obiegów wody, wdrażaniu procesów odzysku wody oraz prowadzeniu działań edukacyjnych wśród pracowników.
Dbanie o zasoby wody to integralna część biznesu Nestlé Waters. Firma zobowiązała się, że do 2025 r. dostosuje wszystkie swoje rozlewnie na całym świecie do wymagań certyfikatu Alliance for Water Stewardship (AWS). To pierwszy na świecie standard promowania najlepszych praktyk w zakresie gospodarowania wodą, skupiający się na przynoszeniu korzyści lokalnym społecznościom oraz dbaniu o zachowanie zasobów wodnych. Certyfikat ten uzyskał też zakład w Nałęczowie – jako pierwsza fabryka w Polsce.
Światowy Tydzień Wody to akcja organizowana od 1991 r. przez Sztokholmski Międzynarodowy Instytut Wodny (SIWI). W tym roku przypada on w dniach 25 – 31 sierpnia. Odbywają się wówczas konferencje, seminaria i warsztaty, podczas których prelegentami są także przedstawiciele Nestlé. Wręczana jest także Sztokholmska Nagroda Wody, nazywana wodnym Noblem. W tym roku akcja odbywa się pod hasłem „Woda dla społeczeństwa – włączając wszystkich”.