Nestlé ogłosiło porozumienie, na mocy którego firma będzie miała prawo do wprowadzania na rynek produktów Starbucks poza kawiarniami firmy. Transakcja zapewnia firmie Nestlé silną platformę do dalszego rozwoju w segmencie kaw. Obie firmy będą ściśle współpracować w zakresie innowacji i strategii wprowadzania na rynek produktów, aby dostarczać najlepszą kawę klientom na całym świecie.
– Ten globalny sojusz kawowy da Starbucks’owi doświadczenie dotyczące dotarcia do domów milionów ludzi na całym świecie, dzięki zasięgowi i reputacji Nestlé – powiedział Kevin Johnson, prezes i dyrektor generalny Starbucks.
– Transakcja jest znaczącym krokiem w naszym dziale kawowym – powiedział Mark Schneider, dyrektor generalny Nestlé, dodając: – Dzięki Starbucks, Nescafé i Nespresso łączymy ze sobą trzy słynne marki kawy. Z przyjemnością przyjmujemy Starbucksa jako partnera, obie firmy mają prawdziwą pasję do tworzenia doskonałej kawy – to wspaniały dzień dla miłośników kawy na całym świecie.
Transakcja opiewa na kwotę 7,15 miliarda USD. Nestlé spodziewa się, że Starbucks będzie miał pozytywny wpływ na zysk i cele wzrostu organicznego od 2019 r.