Nastroje konsumentów poprawiły się w marcu

Aktualności

Nastroje konsumentów poprawiły się w marcu

01 kwietnia 2019

  • #optymizm konsumencki

Po grudniowym spadku, marzec to pierwszy miesiąc odbicia wskaźnika klimatu konsumenckiego TNS Consumer Index, który aktualnie wynosi 6%. Każda badana grupa społeczno-zawodowa notuje wzrosty przekraczające zerową wartość wskaźnika.

Wzmożony entuzjazm obserwuje się głównie wśród osób w wieku od 25 do 39 lat (wzrost o 17,5%) oraz w grupie i bezrobotnych (wzrost o 15,7 p.p.). W marcu na skok optymizmu, akurat wśród tych respondentów wpływ miało ogłoszenie nowych programów socjalnych na 2019 r. Najprawdopodobniej też jest to jedyna przesłanka tłumacząca taki efekt.

Co nas czeka w przyszłych miesiącach? – Analizując dane historyczne, zazwyczaj w okresie Świąt Wielkiej Nocy wskaźniki nastrojów konsumenckich notowały mniejsze lub większe wzrosty, ale nie co roku startuje kampania do Europarlamentu. Najprawdopodobniej to właśnie na fundamencie wyborów będą kształtowały się postawy Polaków, bo choć są to wybory na szczeblu międzynarodowym to przewodnie tematy pozostaną lokalne – mówi Paweł Machała, Strategic Account Manager Kantar TNS.

Foto: shutterstock.com