Agencja ASM Sales Force Agency, autor Badania i Raportu Koszyk Zakupowy®, mimo inflacji zauważyła w czerwcu obniżki cen w sklepach – zarówno w stosunku do maja 2021 roku, jak i czerwca 2020 roku. Badaniem objęto 10 sieci handlowych oraz kanał e-commerce, który okazał się zdecydowanie najdroższy.
Agencja marketingowa ASM Sales Force dokonała analizy średniej wartości koszyka zakupowego w najpopularniejszych w Polsce sieciach handlowych. Zasadniczo eksperci dostrzegają dużą konkurencję między marketami, co przekłada się na niższe ceny. Względem czerwca 2020 roku ceny spadły aż o 13,06%.
Średnia cena koszyka w czerwcu wyniosła 224,93 zł. To spadek o 2,26 zł, czyli o 1% w porównaniu do maja br. W najtańszym sklepie, Auchan, cena koszyka zakupowego wyniosła 206,99 zł, a w najdroższym kanale e-commerce aż 252,10 zł.
Ranking:
- Auchan – średnia wartość koszyka zakupowego: 206,99 zł
- Carrefour – średnia wartość koszyka zakupowego: 215,17 zł
- Biedronka – średnia wartość koszyka zakupowego: 219,39 zł
- Sieć Cash&Carry – średnia wartość koszyka zakupowego: 219,96 zł
- Makro – średnia wartość koszyka zakupowego: 221,13 zł
- Kaufland – średnia wartość koszyka zakupowego: 224,23 zł
- Intermarche – średnia wartość koszyka zakupowego: 225,02 zł
- Lidl – średnia wartość koszyka zakupowego: 226,60 zł
- E.leclerc – średnia wartość koszyka zakupowego: 230,16 zł
- Tesco – średnia wartość koszyka zakupowego: 233,47 zł
- e-grocery – średnia wartość koszyka zakupowego: 252,10 zł