Mniej plastiku na półkach sklepowych

Aktualności

Mniej plastiku na półkach sklepowych

19 kwietnia 2019

Carrefour Polska, jako pierwsza sieć wielkiej dystrybucji, został sygnatariuszem polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Inicjatywa, której celem jest wypracowanie sposobów na bardziej zrównoważone korzystanie z plastiku i innych tworzyw sztucznych w polskiej gospodarce, została zawiązana przez największe firmy wprowadzające na polski rynek produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych, te związane z łańcuchem wartości opakowań, a także przez organizacje branżowe i pozarządowe.

Carrefour Polska, Danone, Nestlé, PepsiCo czy Unilever Polska, a także organizacje, takie jak m.in. CSR Consulting, Global Compact czy WWF Polska, zostali sygnatariuszami pierwszego w Polsce paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Partnerzy inicjatywy zobowiązali się, że do końca 2019 r. wspólnie stworzą Mapę Drogową przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w swojej działalności. W kolejnych latach natomiast, sygnatariusze Paktu będą promować rozwiązania zapisane w Mapie Drogowej oraz zachęcać inne firmy do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Będą również upowszechniać przykłady dobrych praktyk firm, tak aby stały się one częścią codziennej praktyki biznesowej jak największej liczby przedsiębiorstw w Polsce.

– Carrefour Polska przystąpił do polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych, ponieważ troska o środowisko naturalne, a także założenia tej szczytnej inicjatywy są nam bardzo bliskie. Filarem strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie w Carrefour jest program „STOP Marnotrawstwu”, który w znacznej mierze dotyczy zrównoważonego korzystania z opakowań oraz zagospodarowania odpadów z nich powstających – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Inicjatorem powołania polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych jest CSR Consulting, a do Rady Konsultacyjnej tej inicjatywy weszły także: Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji i Polski Związek Przetwórców Tworzyw Sztucznych. Inicjatywa prowadzona jest w ramach Kampanii 17 Celów, mobilizującej biznes w Polsce do podjęcia działań na rzecz realizacji Agendy 2030.