Carrefour Polska, jako pierwsza sieć wielkiej dystrybucji, został sygnatariuszem polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Inicjatywa, której celem jest wypracowanie sposobów na bardziej zrównoważone korzystanie z plastiku i innych tworzyw sztucznych w polskiej gospodarce, została zawiązana przez największe firmy wprowadzające na polski rynek produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych, te związane z łańcuchem wartości opakowań, a także przez organizacje branżowe i pozarządowe.
Carrefour Polska, Danone, Nestlé, PepsiCo czy Unilever Polska, a także organizacje, takie jak m.in. CSR Consulting, Global Compact czy WWF Polska, zostali sygnatariuszami pierwszego w Polsce paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Partnerzy inicjatywy zobowiązali się, że do końca 2019 r. wspólnie stworzą Mapę Drogową przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w swojej działalności. W kolejnych latach natomiast, sygnatariusze Paktu będą promować rozwiązania zapisane w Mapie Drogowej oraz zachęcać inne firmy do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Będą również upowszechniać przykłady dobrych praktyk firm, tak aby stały się one częścią codziennej praktyki biznesowej jak największej liczby przedsiębiorstw w Polsce.
– Carrefour Polska przystąpił do polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych, ponieważ troska o środowisko naturalne, a także założenia tej szczytnej inicjatywy są nam bardzo bliskie. Filarem strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie w Carrefour jest program „STOP Marnotrawstwu”, który w znacznej mierze dotyczy zrównoważonego korzystania z opakowań oraz zagospodarowania odpadów z nich powstających – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.
Inicjatorem powołania polskiego paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych jest CSR Consulting, a do Rady Konsultacyjnej tej inicjatywy weszły także: Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji i Polski Związek Przetwórców Tworzyw Sztucznych. Inicjatywa prowadzona jest w ramach Kampanii 17 Celów, mobilizującej biznes w Polsce do podjęcia działań na rzecz realizacji Agendy 2030.