Mlekovita, jako pierwsza firma mleczarska w Polsce, wprowadziła na rynek linię produktów z mleka A2A2, która obejmuje już mleko UHT oraz jogurt naturalny i twaróg półtłusty. Teraz do szerokiej dystrybucji trafiła kolejna nowość z mleka A2A2: ser w plastrach.
Największa grupa mleczarska w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej nieustannie rozwija swój asortyment, stawiając przede wszystkim na bezpieczeństwo produktów pod względem zdrowotnym i ich unikatowe wartości odżywcze. Jako pierwszy producent w Polsce wprowadziła do szerokiej dystrybucji innowacyjne produkty z mleka A2A2 – mleka zawierającego wyłącznie beta-kazeinę A2, czyli wyjątkowy typ białka, który jest łatwiej przyswajany przez człowieka i pochodzi z mleka od specjalnie wyselekcjonowanych krów.
Beta-kazeina A2 jest jedną z form naturalnego białka występującego w mleku krowim, czyli kazeiny, która stanowi aż 80% białek mleka. Powszechnie dostępne mleko zawiera mieszankę beta-kazein A1 i A2, natomiast mleko A2A2 zawiera wyłącznie beta-kazeinę A2. Ta niewielka różnica może mieć wielkie znaczenie dla zdrowia. Lepsza przyswajalność beta-kazeiny A2 przez organizm człowieka sprawia, że mleko A2A2 może być alternatywą dla osób cierpiących na dolegliwości o podłożu alergicznym po spożyciu mleka krowiego lub jego przetworów.
Dlatego po udanym debiucie mleka UHT, jogurtu naturalnego i twarogu półtłustego z mleka A2A2, Mlekovita właśnie rozszerzyła swoją ofertę o nowość: ser w plastrach z mleka A2A2, który łączy w sobie delikatny smak, kremową konsystencję i wygodę użytkowania. To produkt skierowany do konsumentów, którzy szukają korzystniejszych dla ich organizmu alternatyw bez rezygnacji z ulubionych smaków. Ser w plastrach z mleka A2A2 doskonale sprawdzi się zarówno w codziennych kanapkach, jak i jako składnik przekąsek czy zapiekanek. Dzięki starannie dobranemu procesowi produkcji, ser ten zachowuje naturalne walory odżywcze mleka A2A2 i stanowi cenne źródło białka, wapnia, fosforu, cynku oraz witamin A i B12.
Wprowadzając do linii produktów z mleka A2A2 kolejną nowość, Mlekovita ponownie udowadnia, że innowacje dla zdrowia i przyjemności smaku konsumentów są dla niej priorytetem. Oferta ta jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie świadomym odżywianiem i produktami o korzystnym wpływie na organizm. – Zależy nam, aby każdy konsument mógł znaleźć w naszej ofercie produkty, które będą nie tylko smaczne, ale też korzystne dla jego zdrowia. By ci, którym organizm do tej pory nie pozwalał sięgać po produkty mleczne, mogli znów sięgnąć po znane i lubiane, ale być może już zapomniane smaki mleka, sera, jogurtu czy twarogu. Bo mleko i produkty z mleka A2A2 to nie tylko innowacja na rynku mleczarskim, ale przede wszystkim alternatywa dla wielu konsumentów, jednocześnie w żaden sposób nie dyskredytująca głównych wartości odżywczych mleka konwencjonalnego – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.