Mimo wojny nie zmieniliśmy nawyków zakupowych

Gospodarka

Mimo wojny nie zmieniliśmy nawyków zakupowych

08 kwietnia 2022

Jak wynika z badań Mindshare Polska, ponad 70% konsumentów nie zmieniła swoich nawyków zakupowych pod wpływem wojny w Ukraine. Konsumenci oczekują jednocześnie od firm, aby aktywnie angażowali się we wsparcie Ukrainy. 

Blisko 60% badanych lepiej postrzega te firmy, które angażują się w pomoc dla Ukrainy, a 59% przekonuje, że chętniej dokonuje zakupów w firmach, które prowadzą taką pomoc. Jednocześnie konsumenci nie mają nic przeciwko prowadzonym przez producentów i sklepy akcjom marketingowym.

Jak podaje Mindshare Polska, do sektorów, które najintensywniej komunikują swoje wsparcie dla Ukrainy należy retail spożywczy – ponad 80% marek prowadzi komunikację na temat wsparcia. Producenci żywności oferowali pomoc finansową, rzeczową oraz proponowali uchodźcom pracę.

źródło: Mindshare Polska