Marki Inmedio i 1minute trafią do portfela Grupy Eurocash

Aktualności

Marki Inmedio i 1minute trafią do portfela Grupy Eurocash

11 czerwca 2014

Grupa Eurocash rozpoczyna współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services operatorem sieci placówek detalicznych m.in. pod takimi markami jak Relay, Inmedio, czy 1minute.

Zgodnie z podpisaną 10 czerwca br. umową przedwstępną, Eurocash nabędzie od HDS Polska 51% udziałów w spółce, która prowadzić będzie sieć sklepów Inmedio, liczącą obecnie ponad 410 placówek detalicznych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Salony Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach Inmedio dostępne są ponadto płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie.

Jednocześnie nowo powołana spółka zależna Eurocash – Eurocash Convenience – zawarła z HDS umowę franczyzową, pozwalającą na wykorzystanie znaku towarowego „1minute” do rozwoju sieci sklepów typu convenience, które łączą w sobie gastronomię i sprzedaż produktów FMCG w dogodnych lokalizacjach.

1minute to nowoczesne placówki o charakterystycznym wyposażeniu, layoucie i sposobie reklamy i promocji. Oferują szeroki asortyment produktów, począwszy od artykułów spożywczych i napojów, alkoholu, pieczywa, towarów codziennego użytku (gazet, papierosów, baterii, art. higienicznych i chemicznych), poprzez nabiał, świeże kanapki i sałatki, dania gotowe, ciastka i lody, a kończąc na ciepłych daniach fast food oraz gorącej kawie i herbacie. Dodatkowo, w sklepach 1minute możliwe jest doładowanie kart pre-paid, korzystanie z usług Lotto czy opłacanie rachunków.

– Dzięki umowie z HDS Polska, Grupa Eurocash pozyskuje partnera posiadającego unikalne na rynku polskim know-how w zakresie prowadzenia sklepów typu convenience. Z tego też powodu, operacyjne zarządzanie siecią Inmedio pozostanie w gestii HDS. Z kolei Eurocash, dysponując pakietem kontrolnym, będzie dążył do dalszego rozwoju sieci w oparciu o model franczyzowy oraz wzmocnienie pozycji konkurencyjnej placówek poprzez zapewnienie efektywnej i kompleksowej obsługi w zakresie dostaw – powiedział Jacek Owczarek, Dyrektor Finansowy Grupy Eurocash.

W 2013 r. przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio wyniosły około 507 mln zł, a zysk EBITDA około 15,6 mln zł (dane niezaudytowane).

– Równie istotna z punktu widzenia możliwości rozwoju Grupy Eurocash jest umowa franczyzowa na rozwój placówek 1minute. Umożliwi ona nam dostęp do rozpoznawalnej marki oraz do wypracowanych, wdrożonych i sprawdzonych rozwiązań systemowych i produktowych, które powinny przyczynić się do przyspieszenia rozwoju sklepów typu convenience przez Grupę Eurocash. Format convenience – zawsze to czego potrzebuję, blisko, szybko i wygodnie – to skuteczny sposób budowania przewagi konkurencyjnej wobec dyskontów i hipermarketów. Jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza nam współpraca z HDS – dodał Jacek Owczarek.

– Pierwszy sklep Inmedio w Polsce powstał w 1998 r. Dziś jest to sieć licząca ponad 410 placówek, zlokalizowanych przede wszystkim w centrach handlowych. Jest to koncept komplementarny do rozwijanej przez nas równolegle sieci Relay, obejmującej sklepy zlokalizowane w węzłach komunikacyjnych – na dworcach, lotniskach oraz stacjach metra. 1minute to z kolei typowe sklepy convenience z bogatym asortymentem produktowym, mieszczące się blisko Klienta – w drodze do pracy, domu, czy w podróży. Zapewniają Klientom zaspokojenie codziennych potrzeb, dając poczucie bezpieczeństwa w sytuacjach „jakby co, to tam kupię”. Dziś pod marką 1minute funkcjonuje blisko 70 placówek. Współpraca z Eurocash stwarza szanse na dalszy rozwój obu sieci i wzmocnienie ich pozycji konkurencyjnej – powiedział Andrzej Kacperski, Prezes Zarządu HDS Polska.

Finalizacja transakcji pomiędzy Eurocash oraz HDS Polska i Lagardère Services będzie uzależniona od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.