Mama w sklepie: słucha dziecka i lubi sprawdzoną ofertę

Aktualności

Mama w sklepie: słucha dziecka i lubi sprawdzoną ofertę

Matki pozwalają swoim pociechom samodzielnie wybierać ulubione przekąski. Chętniej sięgają po marki, które już znają i nie są otwarte na eksperymenty. Kupując dziecku słodycze, najczęściej chcą sprawić mu radość i okazać miłość.

Każdy rodzic niejednokrotnie spotkał się z sytuacją, kiedy podczas zakupów dziecko poprosiło o coś słodkiego. Najczęściej ulega się pociechom, chcąc w ten sposób ofiarować im coś wyjątkowego i okazać miłość. Szczególnie podatne na podobne prośby są mamy. Nie tylko pod ich wpływem sięgają po przekąskę z półki, ale także wybierają dokładnie ten produkt, o który prosi syn lub córka. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez IPSOS Marketing na grupie kobiet mających dzieci w wieku od 4 do 9 lat. Rodzice są skłonni do słuchania dzieci, zwłaszcza gdy cena produktu nie przekracza przedziału 1-1,50 zł.

Zgodnie z badaniem IPSOS Marketing kobiety konsultują też ze swoimi małymi doradcami wybór słodyczy dla pozostałych domowników. Są przy tym jednak nieco konserwatywne. Chętniej sięgają po znany już sobie asortyment, ponieważ miały okazję go przetestować i są pewne, że niczym ich nie zaskoczy. Jest to też sposób na radzenie sobie z bardzo szeroką ofertą rynkową i szybsze podjęcie decyzji. Jeśli już mamy zdecydują się spróbować jakiejś nowości, są to warianty marki, którą już znają. Ewentualnie czasem decydują się na zakup łakoci, o których słyszały dzięki reklamie.

Spora część matek stara się nie kupować pierwszego lepszego leżącego na półce produktu. Wybór słodyczy dla pociech bywa często przemyślany. Istnieją 3 kluczowe potrzeby występujące u większości mam: dostarczanie radości i nagradzanie dziecka oraz podawanie mu zdrowego produktu. Dlatego matki często starają się wybrać słodkości cechujące się dobrym owocowym smakiem i pochodzące od wiarygodnej marki. Jednym z częściej wybieranych przez mamy wariantów słodyczy są lizaki. Według IPSOS Marketing w przypadku, gdy w sklepie nie ma ulubionego lizaka, sięgają po żelki, które utożsamiają ze zdrowym produktem (36 proc.), cukierki do żucia (19 proc.), a dopiero potem wśród ich preferencji są batony (16 proc.) i czekolada (15 proc.).

Co ciekawe, inna motywacja przy wyborze słodyczy jest ważna dla matek, a inna dla ojców. Kobiety są bardziej zorientowane na dokonywanie zdrowych i wyjątkowych wyborów, podczas gdy tatusiowie są skupieni raczej na nagradzaniu i wywieraniu wpływu na zachowania dzieci.