Makro wycofuje ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego aż 3 lata wcześniej!

Detal/Hurt

Makro wycofuje ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego aż 3 lata wcześniej!

03 grudnia 2021

Sieć hurtowa Makro Polska ogłosiła, że już na początku przyszłego roku całkowicie wycofa się ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. To aż o 3 lata wcześniej niż pierwotnie zakładano w deklaracji z 2017 roku!

Makro to pierwsza sieć hurtowa w Polsce, która zadeklarowała chęć przyjęcia polityki dobrostanu kur. W 2017 roku, po rozmowach ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, sieć podjęła decyzję o wycofaniu jaj z chowu klatkowego ze sprzedaży w swoich marketach. Decyzja o wycofaniu jaj z chowu klatkowego dotyczyła wszystkich dostępnych w ofercie jaj świeżych, również marki własnej sieci. Pierwotnie zakładano, że uda się to osiągnąć do końca 2025 roku.

Już od stycznia 2022 roku w ofercie sieci Makro dostępne będą tylko jaja z hodowli ekologicznych, ściółkowych oraz z wolnego wybiegu. Firmie udało się zakończyć proces wycofywania jaj „trójek” aż o 3 lata wcześniej, co pokazuje, jak ważne są dla firmy jest zdanie konsumentów oraz poprawa dobrostanu kur. Otwarte Klatki podkreślają, że jest to „godnym pochwały osiągnięciem”.

– Nasze wstępne deklaracje zakładały całkowite wycofanie się MAKRO ze sprzedaży jaj klatkowych w 2025. Postanowiliśmy jednak podjąć inicjatywę 3 lata przed wyznaczoną datą – mówi Herve Streifer, Dyrektor Pionu Handlowego, Aktywacji Klienta i Brandingu – Nasza decyzja wynika przede wszystkim z szacunku, jaki żywimy do zwierząt hodowlanych. Jest ona również częścią realizowanej przez MAKRO polityki Corporate Responsibility, która sprowadza się przede wszystkim do troski o planetę, dbałość o jej bioróżnorodność i środowisko. Wychodzimy również naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, dla których dobrostan zwierząt jest bardzo istotną kwestią – dodaje Streifer.

Według badań przeprowadzonych przez Biostat w lutym 2020 r. aż 82% ankietowanych Polaków uważa, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia. Odpowiedzialne społecznie firmy, takie jak Makro Polska, wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów. Do tej pory w Polsce aż 150 firm zadeklarowało wycofanie jaj pochodzących z chowu klatkowego. Jest to tendencja obecna na polskim rynku już od kilku lat i stale rosnąca w siłę. Widoczne jest coraz większe zainteresowanie sklepów, które wynika z rosnącej świadomości społecznej oraz ogromnego poparcia konsumentów. Już w 2017 roku aż 78% konsumentów popierało pomysł zaniechania chowu klatkowego.

źródło: informacja prasowa