Pod koniec grudnia 2013 roku wystartowała sprzedaż makaronów Malma w nowej odsłonie. Już wkrótce pojawią się one na półkach sklepowych. Zmianie uległy opakowania, a w ofercie pojawiły się topowe kształty. Do ich produkcji wykorzystuje się jedną z najlepszych pszenic na świecie – 100% Amber Durum. Makarony Malma idealnie nadają się do typowych włoskich dań. Kierowane są do konsumentów, dla których gotowanie jest wielką przyjemnością, dlatego często eksperymentują i szukają ciekawych inspiracji na dania oraz poszukują oryginalnych składników z najwyższej półki.
W sprzedaży dostępnych będzie 5 form makaronu, których cena na półce wynosić będzie około 4,89 zł – 4,99 zł. Każda z form stworzona została z myślą o daniach kuchni włoskiej, a do ich przyrządzenia inspirować będą specjalne przepisy na opakowaniach.
Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej GMW: „Malma to makaron dla wymagających smakoszy popularnej na całym świecie włoskiej kuchni. Jak pokazują ostatnie badania, które zrealizowaliśmy, Malma jest drugą po Lubelli marką pod kątem znajomości marki, co jest bardzo dobrym wynikiem. Pamiętajmy, że Malma w ostatnim czasie nie była wspierana żadnymi działaniami reklamowymi.”
Marka Malma należy obecnie do Grupy Maspex Wadowice. W połowie ubiegłego roku w ramach procesu prowadzonego przez syndyka została zakupiona marka i część ruchomości w tym m.in. linie do produkcji makaronów. Makaron Malma produkowany jest w zakładzie w Lublinie, w którym planowane są duże inwestycje w zaplecze produkcyjno-magazynowe o wartości ok. 50 milionów zł.
Rynek makaronów w Polsce rośnie i jest perspektywiczny. Jego wielkość to prawie 150 tys. ton rocznie, a wartość około 900 mln. zł. Jego wzrost na przełomie 2012/2013 wyniósł ok. 5% (wartościowo). Polacy podróżują zdecydowanie więcej niż kiedyś i dzięki temu mają możliwość poznania kuchni innych krajów, w tym doskonałej kuchni śródziemnomorskiej, gdzie króluje makaron. Bardzo ważnym czynnikiem jest wygoda, łatwość i szybkość przygotowania posiłku na bazie makaronów. Powoli polscy konsumenci zaczynają również szukać innowacji w kuchni i co za tym idzie, gotują nowe dania, których do tej pory nie przygotowywali. Pomimo tych atrybutów, biorąc pod uwagę spożycie makaronów, Polakom wciąż daleko do wielkich ich miłośników – Włochów (spożycie: 22 kg na osobę), ale i do większości mieszkańców krajów europejskich, gdzie konsumpcja roczna to średnio 10 kg na osobę.