Współpraca Lotte Wedel z PAYBACK polegająca na wsparciu sprzedaży sklepów detalicznych będzie trwać co najmniej do końca stycznia 2018 r. Program wystartował w lutym ubiegłego roku. Skierowany jest do 2 tys. sklepów detalicznych prowadzących sprzedaż w sposób tradycyjny. Zadaniem programu jest motywacja właścicieli i zarządców sklepów do realizacji celów sprzedażowych, jakościowych i innych związanych, np. z lokalizacją materiałów promocyjnych. Działania te bazują na Programie PAYBACK, w którym uczestnicy zbierają punkty które mogą wymieniać na nagrody z katalogu, kody rabatowe i kupony na zakupy u wybranych partnerów PAYBACK. Dla uczestników programu uruchomiono również platformę internetową, na której mogą oni sprawdzić ilość zgromadzonych punktów, dostępne nagrody. Dodatkowo uruchomiona została również call center. Strona umożliwia też komunikację z odpowiednim przedstawicielem handlowym Wedla i uzyskanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. PAYBACK koordynuje również stałą komunikację z partnerami Wedla przy użyciu narzędzi, takich jak e-maile czy smsy. – Poza odpowiedzeniem na wyzwania czysto sprzedażowe, takie jak podniesienie wolumenu obrotów, zależało nam również na promowaniu wybranych produktów oraz na budowaniu i utrzymaniu trwałej relacji z naszymi klientami. Chcemy nagradzać te sklepy, które najlepiej wywiązują się z tych zadań, a także motywować inne punkty sprzedaży do systematycznego rozwoju. Dotychczasowe wyniki współpracy z PAYBACK pokazują, że realizacja tych wszystkich planów jest możliwa, a wykorzystanie mechanizmu punktowego sprawdza się także w sektorze B2B – komentuje Magdalena Kołodziejska, PR Manager z Lotte Wedel.