Dzięki raportom Cushman & Wakefield poświęconym rynkowi chińskiemu wiemy, jak rynek handlowy i konsumenci odpowiedzieli na wyzwania, które postawiła przed nimi nowa rzeczywistość. Jaką lekcje powinna z tego wyciągnąć polska branża retail? O trendach na rodzimym rynku oraz sposobach dostosowania strategii do nowej rzeczywistości mówi ekspert Cushman & Wakefield Daniel Stańczuk, Marketing & PR Senior Communications Specialist w Dziale Zarządzania Nieruchomościami.
W raporcie Cushman & Wakefield pt. „POST COVID-19 RECOVERY” poświęconym rynkowi chińskiemu można przeczytać, w jaki sposób rynek handlowy oraz konsumenci odpowiedzieli na wyzwania, które postawiła przed nimi nowa rzeczywistość.
Jak dostosować strategię sprzedaży do nowej rzeczywistości?
Przede wszystkim, należy zadbać o stworzenie społeczności wokół danej marki. Otwarty dialog, oparty na autentycznym, prostym komunikacie, pomaga budować więź oraz lojalność klientów. Należy o nią dbać stosując różne narzędzia z zakresu marketingu i komunikacji omnichannel.
Kolejnym elementem strategii sprzedaży w nowej rzeczywistości powinno być na pewno wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i kanałów dystrybucji. W obliczu COVID-19 cyfryzacja handlu znacznie przyśpieszyła – należy rozważyć rozwiązania oferowane przez m.in. media społecznościowe.
Personalizacja to ważny element strategii, o którym nie można zapomnieć. Tworzenie i segmentowanie baz danych klientów pozwoli na dostosowanie oferty sklepu do oczekiwań danego klienta, zgodnie z jego preferencjami oraz historią zakupów. Dzięki wiedzy na temat klientów i ich zachowania, będzie można przygotować np. ofertę specjalną, która być może przekona ich do zakupu. Istotne jest przy tym odpowiednie zabezpieczenie bazy, zgodnie z rozporządzeniem dot. RODO.
Reasumując, zachęcam do budowania strategii długofalowych, ale do działania tu i teraz. Ostatnie wydarzenia jasno wskazują, że możemy być pewni dwóch rzeczy: dynamiki oraz zmiany. Tworząc biznes oraz wizerunek marki, należy postawić na działania długofalowe w kontekście strategii ramowej, ale konkretne działania powinny dotyczyć teraźniejszości. Tak, aby wykorzystywać chociażby potencjał RTM (Real Time Marketing). Co więcej, kłamstwo (półprawda) mają krótkie nogi, stąd podstawą każdego działania w biznesie, powinno być wzajemne zaufanie oraz otwartość na dialog w przypadku, gdy wymaga tego sytuacja.
Foto: shutterstock.com