Wraz z początkiem stycznia br. Krzysztof Łagowski, ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym, objął stanowisko Dyrektora ds. Aliansów i Partnerstw Strategicznych w Grupie Muszkieterów. Nowy Dyrektor będzie odpowiedzialny za umacnianie jej pozycji rynkowej w Polsce poprzez budowanie kluczowych relacji biznesowych w zakresie zwiększania masy krytycznej oraz siły zakupowej marek Intermarché oraz Bricomarché.
Alianse i partnerstwa częścią strategii biznesowej Grupy Muszkieterów
W ramach przyjętego planu strategicznego, Grupa Muszkieterów nieustannie podejmuje działania, które mogłyby przysłużyć się przedsiębiorcom oraz potencjalnym i obecnym klientom, korzystającym z oferty Intermarché i Bricomarché w blisko 400 sklepach w Polsce. Jako jeden z dystrybutorów FMCG i DIY na polskim rynku, sieć od dawna deklaruje otwartość na alianse, strategiczne partnerstwa, sojusze zakupowe i inne formy współpracy z partnerami biznesowymi umożliwiające jej wzmocnienie pozycji na polskim rynku.
Dołączenie do Grupy Muszkieterów Krzysztofa Łagowskiego, eksperta z dużym zapleczem teoretycznym i praktycznym w zakresie nawiązywania długotrwałych i skutecznych relacji biznesowych, zarządzania sieciami sklepów czy doradztwa strategicznego, wpisuje się w obrany przez Grupę Muszkieterów kierunek rozwoju.
Nowy Dyrektor ds. Aliansów i Partnerstw Strategicznych
Krzysztof Łagowski posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał w największych spółkach branży handlowej, paliwowej i konsultingu. W Carrefour Polska kierował siecią 600 franczyzowych sklepów Carrefour Express, odpowiadał też za jej rozwój i budowanie relacji z partnerami biznesowymi. W PKN ORLEN zarządzał siecią 2700 stacji paliw i sklepów convenience O!Shop w Polsce, Czechach i Niemczech, odpowiadał za jej ekspansję rynkową oraz wdrażanie obranej strategii handlowej. Nowy Dyrektor ds. Aliansów i Partnerstw Strategicznych w Grupie Muszkieterów posiada też wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa strategicznego wyniesione z pracy w McKinsey oraz Deloitte, gdzie wspierał firmy w sprzedaży detalicznej oraz FMCG w realizacji strategii wzrostu w Polsce i Europie Środkowej.
W ramach struktur Grupy Muszkieterów, raportujący bezpośrednio do Dyrektora Generalnego Grupy będzie odpowiedzialny za wzmacnianie pozycji rynkowej zrzeszenia blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Pokieruje nawiązywaniem aliansów i partnerstw strategicznych, tworzeniem sojuszy zakupowych oraz innymi formami współpracy z partnerami biznesowymi w celu wzajemnego zwiększania skali działania – zarówno w segmencie spożywczym, jak i DIY – Grupy Muszkieterów.
– Bardzo się cieszymy, iż Krzysztof Łagowski dołącza do naszego zespołu. W momencie, w którym nadrzędnym priorytetem dla Grupy Muszkieterów jest przyspieszenie rozwoju obu szyldów, Intermarché i Bricomarché, w każdej możliwej formie, kompetencje i doświadczenie Krzysztofa będą elementami kluczowymi, aby zbudować skuteczne partnerstwa i jak najlepiej odpowiadać na kontekst polskiego retailu, zarówno w branży DIY, spożywczej, jak i paliwowej. Mamy świadomość, iż nasza Grupa posiada bardzo wiele atutów, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że skala biznesowa 10 mld złotych rocznych obrotów, choć bardzo znacząca, na dłuższą metę będzie niewystarczająca. Polski rynek się konsoliduje i konsolidacja będzie nadal postępować. Miniony rok, pod znakiem galopującej inflacji kosztowej, ciągłych zmian prawnych i reform podatkowych wpływa nie tylko na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw, ale również w większych organizacjach wymusza wprowadzanie wielu zmian. Chcemy, na podstawie naszych atutów, zbudować odpowiednie partnerstwa, aby nie tylko uczestniczyć w tym procesie konsolidacji, ale również być jednym z jego aktywnych graczy – podkreśla Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
– Objęcie funkcji Dyrektora ds. Aliansów i Partnerstw Strategicznych w Grupie Muszkieterów to dla mnie nowe wyzwanie, któremu postaram się sprostać dzięki wykorzystaniu dotychczasowego doświadczenia i wiedzy zebranej podczas pracy w różnych sektorach biznesu, od doradztwa strategicznego, poprzez branżę handlową, aż po segment paliwowy. Naszym priorytetem na najbliższy czas jest osiągnięcie masy krytycznej, a potencjalne alianse czy strategiczne partnerstwa oparte na wzajemnym zaufaniu, długofalowych celach i ambicjach mają szanse skutecznie wspierać obrany kierunek rozwoju. Mamy pełną świadomość, że konsolidacja polskiego rynku dystrybucyjnego będzie postępować, a wręcz przyspieszać i zamierzamy być aktywnym uczestnikiem tego procesu – mówi Krzysztof Łagowski, Dyrektor ds. Aliansów i Partnerstw Strategicznych w Grupie Muszkieterów.
źródło: Grupa Muszkieterów
Oprac.: Klaudia Walkowiak