Wrześniowy Raport Koszyka Zakupowego ASM Sales Force Agency zamyka trzeci kwartał roku 2020. Podstawowe produkty szybkozbywalne po wakacjach staniały. Ten sam zestaw produktów kosztował także mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ale nie wszędzie ceny okazały się niższe: kanał e-grocery ponownie zdrożał, zwiększając dystans do sklepów stacjonarnych.
Średnia cena koszyka zakupowego była niższa względem sierpnia o 3,31 zł (1,43 proc.) i wyniosła we wrześniu 227,91 zł. Najdroższe ponownie okazało się e-grocery, przy czym za zakupy online musieliśmy zapłacić aż o 11,01 zł (4,29 proc.) więcej niż w sierpniu (267,42 zł vs. 256,41 zł).
Zestawienie cen poszczególnych kategorii produktowych rok do roku pokazuje, że większość artykułów FMCG wchodzących w skład koszyka zakupowego ASM SFA, we wrześniu 2020 r. staniała względem ubiegłego roku. Jedynie dodatki, mięso, wędliny i ryby nieznacznie podrożały (poniżej 0,5 proc.), zaś ceny nabiału pozostały niezmienione.