Wrześniowy koszyk zakupowy

Detal/Hurt

Wrześniowy koszyk zakupowy

21 października 2020

Wrześniowy Raport Koszyka Zakupowego ASM Sales Force Agency zamyka trzeci kwartał roku 2020. Podstawowe produkty szybkozbywalne po wakacjach staniały. Ten sam zestaw produktów kosztował także mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ale nie wszędzie ceny okazały się niższe: kanał e-grocery ponownie zdrożał, zwiększając dystans do sklepów stacjonarnych.

Średnia cena koszyka zakupowego była niższa względem sierpnia o 3,31 zł (1,43 proc.) i wyniosła we wrześniu 227,91 zł. Najdroższe ponownie okazało się e-grocery, przy czym za zakupy online musieliśmy zapłacić aż o 11,01 zł (4,29 proc.) więcej niż w sierpniu (267,42 zł vs. 256,41 zł).

Zestawienie cen poszczególnych kategorii produktowych rok do roku pokazuje, że większość artykułów FMCG wchodzących w skład koszyka zakupowego ASM SFA, we wrześniu 2020 r. staniała względem ubiegłego roku. Jedynie dodatki, mięso, wędliny i ryby nieznacznie podrożały (poniżej 0,5 proc.), zaś ceny nabiału pozostały niezmienione.