Konsumenci o lokalnych produktach

Aktualności

Konsumenci o lokalnych produktach

09 listopada 2018

Konsumenci chętnie sięgają po artykuły lokalnych producentów. Szczególnie interesuje ich mięso i wędliny. Liczy się głównie jakość, mniej ważna jest ekologia czy cena.

Tylko nieliczni klienci z dużych miast nie mają potrzeby rozpoznawania tego, czy dany produkt jest lokalny – 12%. Natomiast 36% z nich poznaje taki towar już po opakowaniu. Z kolei łącznie ponad 60% ankietowanych chętnie sięga po tego typu artykuły. Decyduje o tym przede wszystkim ich jakość. Tak stwierdzi blisko 40% badanych. Ponadto spora grupa osób kieruje się regionalnym patriotyzmem – 27%. Mięso, wędliny, warzywa i owoce to najchętniej nabywane towary od miejscowych producentów. Następnie są sery i ryby. Niemal na samym końcu zestawienia znajduje się alkohol oraz pieczywo. Stawkę zamykają napoje i słodycze. To wyniki badania przeprowadzonego przez portal Reklama FMCG oraz Grupę Mobilną Qpony-Blix.