Koncerny stawiają na opakowania wielorazowe

Aktualności

Koncerny stawiają na opakowania wielorazowe

Unia Europejska dążąc do ograniczenia produkcji plastiku, który zaśmieca planetę, zamierza wprowadzić w 2021 r. zakaz produkcji niektórych jednorazowych wyrobów. Najwięksi światowi producenci już teraz starają się wprowadzać opakowania wielokrotnego użytku. Latem tego roku w różnych miejscach na świecie rozpoczną się programy pilotażowe z użyciem opakowań ze szkła lub metalu.

Jak informuje „Wall Street Journal”, w grupie 25 firm rozpoczynających w czasie tego lata testy znajdują się m.in. Nestle, PepsiCo, Unilever oraz Procter&Gamble. Pojemniki ze szkła oraz metalu będzie można zwrócić lub wymyć i ponownie napełnić. Testy te związane są z coraz szerszym forsowaniem, przez rządy niektórych państw oraz organizacje międzynarodowe, ograniczenia wykorzystania plastiku i w rezultacie wprowadzenia gospodarki obiegu zamkniętego.

W maju br. Unilever rozpocznie sprzedaż w niektórych sklepach w Nowym Jorku i Paryżu 9 swoich produktów w nowych opakowaniach PepsiCo będzie natomiast sprzedawać sok pomarańczowy w szklanych, zwrotnych butelkach, a płatki śniadaniowe w metalowych puszkach. P&G z kolei wprowadzi do obrotu produkty 10 marek, w tym szampony oraz proszki do prania z metalowych opakowaniach.

Za opakowania klienci będą musieli zapłacić kaucję, która w zależności od produktu wyniesie między 1-10 dolarów.

Źródło: Wall Street Journal za Rzeczpospolitą

Foto: Pixabay