„Kompania Złotych”, czyli przepis na wspólny sukces Kompanii Piwowarskiej

Aktualności

„Kompania Złotych”, czyli przepis na wspólny sukces Kompanii Piwowarskiej

22 kwietnia 2015

Niemal 2400 uczestników, plany sprzedażowe zrealizowane w ponad stu procentach, pełne zaangażowanie partnerów handlowych i niesamowite nagrody – tak w skrócie można podsumować program wsparcia sprzedaży „Kompania Złotych”, nagrodzony prestiżową MP Power Award. Akcja Kompanii Piwowarskiej prowadzona wspólnie z agencją InDreams, specjalizującą się w programach wsparcia sprzedaży, jest przykładem działania angażującego nie tylko dystrybutorów, ale również ich przedstawicieli handlowych. Kompleksowe podejście pozwala realizować wspólne cele, a także zacieśniać relacje biznesowe.

Kto by nie chciał sam decydować o wysokości swojej premii, a dodatkowo cieszyć się z prezentu w postaci jazdy autem wysokiej klasy czy wycieczki do egzotycznego kraju? Kompania Piwowarska dała taką możliwość dystrybutorom swoich piw, wprowadzając w kwietniu 2014 r. innowacyjny program motywacyjny „Kompania Złotych”.

Gramy do jednej bramki

Powstaniu „Kompanii Złotych”, czyli całorocznego programu wsparcia sprzedaży, przyświecał jasny cel – dotrzeć z wyśmienitymi piwami z Kompanii Piwowarskiej do jeszcze większej rzeszy piwoszy. Sukces nie byłby jednak możliwy bez aktywnego udziału partnerów handlowych. Specjalnie dla nich Dział Sprzedaży KP stworzył wielowymiarowy program oparty na najnowszych metodach motywacji i komunikacji. Nie zabrakło w nim dedykowanego portalu, elementu rywalizacji i wyjątkowych nagród. Już w pierwszych dniach do programu zgłosiło się ponad 90% zaproszonych – 230 partnerów i ponad 1400 przedstawicieli handlowych. W efekcie ich zaangażowania udało się osiągnąć spektakularne efekty i znacząco przekroczyć plany sprzedażowe wspieranych piw. Za wyjątkowe podejście i skuteczną realizację „Kompania Złotych” została wyróżniona prestiżową nagrodą branży eventowej MP Power Award w kategorii „incentive travel”*.

– Kompania Złotych powstała z myślą o wspólnych korzyściach – Kompanii Piwowarskiej oraz naszych partnerów. Cieszymy się, że pomogliśmy im osiągnąć ich cele biznesowe, a przy tym w nietypowy sposób zaangażowaliśmy i zaraziliśmy pasją do piwnego świata, który jest nam tak bliski. Myślę, że właśnie takie podejście zapewniło naszej akcji MP Power Award – komentuje Wojciech Leszczak, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży Kompanii Piwowarskiej.

Toyotą RAV4 do Omanu

Kluczowym elementem programu była rywalizacja o nagrody. Przedstawiciele handlowi partnerów otrzymywali premię za sprzedaż promowanych marek, a jej wysokość uzależniona była od osiągniętego poziomu dystrybucji. Dodatkowo w każdym miesiącu partnerzy z najlepszymi wynikami otrzymywali do użytkowania samochody Toyota RAV4 na cały miesiąc. Tymi nagrodami mogli wyróżnić i dodatkowo zmotywować najbardziej zaangażowanych przedstawicieli handlowych. Po pół roku ekscytującej rywalizacji wyłoniła się dwunastka klientów, którzy w największym stopniu wspierali piwa Kompanii Piwowarskiej. W podziękowaniu za wytężoną pracę pojechali w fascynującą podróż do Omanu, połączoną z pustynnym off-roadem. Była to szansa na integrację oraz budowanie długofalowych relacji.

W ramach programu organizowano także akcje tematyczne, takie jak quizy wiedzy o piwach Lech Ice Shandy, Dębowe czy Książęce, które umożliwiały budowanie wiedzy o piwach KP i zdobycie dodatkowych upominków. W sumie we wspólnych zabawach wzięło udział ponad 740 osób. W marcu 2015 r., na miesiąc przed końcem drugiej edycji projektu, KP ogłosiła konkurs „W Zespole Siła”, który wspierał wyniki na ostatniej prostej rywalizacji i zwiększał zaangażowanie w sprzedaż oraz dystrybucję nowości KP, takich jak Tyskie Radler, Lech Ice Diesel czy Kozel.

Pierwsze dwanaście miesięcy funkcjonowania „Kompanii Złotych” potwierdziło skuteczność tego programu, dlatego projekt doczekał się kontynuacji w bieżącym roku.

* MP Power Awards jest pierwszym konkursem poświęconym branży eventowej i poszukującym najlepszych realizacji i praktyk we wszystkich jej sektorach. Celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych eventów i projektów związanych z event marketingiem, wskazanie miejsc ze szczególnym potencjałem eventowym oraz wyróżnienie osobistości i ekspertów branży. Więcej o konkursie na: http://www.mppowerawards.com/