W 2019 r. Polacy wydali na alkohol ponad 36,6 mld zł – wynika z danych firmy Nielsen, które opublikowała „Gazeta Wyborcza”. Wartość ta oznacza nowy rekord w historii badania i zwiększenie ubiegłorocznego wyniku o 2 mld zł.
Liderem rynku pozostaje piwo, którego sprzedaż zwiększyła się o ponad 3%, do 17,4 mld zł. Największy wzrost w tej kategorii osiągnęło piwo bezalkoholowe, które zanotowało wzrost o 56%. Segment ten to już prawie 5% całego rynku piwa i wartość sprzedaży na poziomie 820 mln zł.
Na drugim miejscu znalazła się wódka – 12,3 mld zł. Wzrasta sprzedaż wódek premium , a spada segmentu economy.
Wśród mocnych alkoholi wzrost aż o 17% zanotowała whisky. Najszybciej rosnącą kategorią alkoholową w 2019 r. był dżin, który odnotował aż 26% wzrost sprzedaży. W segmencie tym za 15% wartości odpowiada dżin smakowy.
Renesans przeżywają wina aromatyzowane, czyli z aromatami truskawki, brzoskwini, porzeczki, których sprzedaż wzrosła w ciągu roku o 21%. Wśród win musujących głównym motorem wzrostu były hiszpańska cava (wzrost o 25%) i włoskie prosecco (wzrost o 44%).
Spadła natomiast sprzedaż cydru, aż o ponad 15%, do zaledwie 59 mln zł. To drugi rok z tak dużymi spadkami.
Źródło: Gazeta Wyborcza