Klienci nie rezygnują z zakupów stacjonarnych

Detal/Hurt

Klienci nie rezygnują z zakupów stacjonarnych

15 czerwca 2021

Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield przez Inquiry potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Blisko 75% badanych deklaruje, że w przyszłości większość zakupów ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych lub rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy obydwa kanały. 

Dane o odwiedzalności potwierdzają ostrożny optymizm sektora nieruchomości handlowych 

Ostrożny optymizm rynku powierzchni handlowych w Polsce potwierdzają nie tylko dane o odwiedzalności w centrach i parkach handlowych, która w ostatnim tygodniu maja 2021 r. była średnio o 17% wyższa niż w roku ubiegłym i jedynie o 13% niższa niż w roku 2019, przed pandemią. Również płynące z rynku, zarówno od najemców, jak i właścicieli obiektów handlowych, pierwsze dane o majowych obrotach napawają optymizmem.

Dane o sprzedaży GUS za maj 2021 r. są jeszcze wprawdzie niedostępne, ale analitycy są zgodni co do tego, że maj w związku ze znoszonymi obostrzeniami będzie miesiącem odbicia, które dodatkowo wzmocnią odłożone przez gospodarstwa domowe oszczędności mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.

Konsumenci nie rezygnują z zakupów stacjonarnych

Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield przez Inquiry na przełomie kwietnia i maja 2021 r. (N=1008) potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Ponad 30% badanych deklaruje, że w przyszłości większość lub wszystkie zakupy ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych, jednocześnie 44% ankietowanych planuje rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy internet i sklepy stacjonarne. Jedynie 23% respondentów zamierza realizować większość lub wszystkie zakupy online.

Szybki powrót konsumentów do centrów handlowych po pandemii napawa dużym optymizmem, ale absolutnie nie zwalnia wszystkich uczestników rynku od szukania nowych rozwiązań oraz badania i analizowania danych, tak aby podążać za zmianami i pracować nad maksymalizacją satysfakcji konsumentów, co wydaje się być jedynym gwarantem sukcesumówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.

Przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield badania są dowodem na to, iż handel w sklepach stacjonarnych w dalszym ciągu będzie się rozwijał. Poznaliśmy zatem odpowiedź na pytanie “czy będzie się rozwijał” i jest ona pozytywna. Dalej niewiadomą pozostaje jednak odpowiedź na pytanie, w jaką stronę będzie ewoluował. Obecnie jeszcze jest za wcześnie, aby uznać, że poznaliśmy trendy rozwoju sytuacji na rynku handlowym. Liczby odwiedzalności, konwersja, obroty – są to dane, które aktualnie wskazują nam, że Klienci byli stęsknieni za możliwością dokonania zakupów w centrach handlowych – mówi Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.