Kanapka najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym

Aktualności

Kanapka najchętniej kupowanym produktem śniadaniowym

Polacy coraz bardziej cenią swój poranny czas, dlatego – jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS dla firmy Żabka Polska – 30% z nas spożywa śniadanie poza domem. Drugim, równie ważnym po śniadaniu posiłkiem stała się przekąska, którą spożywa aż 96% Polaków. Przekąski najczęściej konsumujemy w pracy czy w szkole, a miejscem ich zakupu są wygodne, małe sklepy po drodze.

Jedzenie śniadań to nawyk głęboko w nas zakorzeniony. Zmiana stylu życia spowodowała jednak, że niemal co trzeci Polak spożywa je już poza domem. W ciągu tygodnia częściej jemy śniadanie w pracy, na uczelni czy po prostu w drodze do biura, na spotkanie etc. Kiedy decydujemy się na śniadanie poza domem, to głównym kryterium wyboru, jeśli chodzi o zakup, jest szybkość skonsumowania śniadania i wygoda (41%), mniej istotna jest cena (26%), czy fakt, iż jest to produkt niskokaloryczny (27%).

– Najczęściej kupowanym produktem śniadaniowym jest kanapka. Sięga po nią 3 mln badanych. Na drugim miejscu znalazły się drożdżówki i pączki oraz jogurty pitne. Szybkość i dostępność oferty śniadaniowej to ważne czynniki determinujące decyzję zakupową konsumentów. Sprzyja temu lokalizacja sklepów blisko domu czy pracy, ułatwiająca zakup bez kolejek i straty czasu. 41% Polaków uznaje szybkość za kluczowe kryterium zakupu śniadania, podobnie jest przy wyborze przekąski śniadaniowej – 42% – stwierdził Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy Żabka Polska.

Szybkie tempo życia spowodowało, że Polacy docenili wygodę związaną z możliwością zakupu tzw. drugiego śniadania. Według badań przekąski zaczęły pełnić bardzo ważną rolę w rozkładzie posiłków w ciągu tygodnia. Sięgają po nie, przynajmniej od czasu do czasu, prawie wszyscy Polacy. Przekąskę po śniadaniu spożywa poza domem aż 73% Polaków, a dzieje się to po śniadaniu, zazwyczaj w godzinach 9.00-12.00.

Badania pokazują, że smak jest jednym z istotnych czynników wyboru przekąski. Wchodząc do sklepu wiemy czy chcemy zjeść „na słono” czy „na słodko”, jednak decyzję zakupową dotyczącą konkretnego produktu podejmujemy dopiero w placówce. Jeśli chodzi o przekąski, to Polacy częściej wybierają coś słodkiego. Królową przekąsek jest drożdżówka (zastępowana także pączkiem), po którą sięga aż 14% badanych. Na kolejnych miejscach są jogurty pitne (11%), oraz różnego rodzaju batony i wafelki (9%). Słodkości bowiem idealnie pasują do kawy, którą większość z nas wypija w pracy po śniadaniu.

Tym, którzy mimo pośpiechu nie zapominają o tym, aby odżywiać się zdrowo sklepy oferują różnego rodzaju jogurty pitne, sałatki, smoothies, a nawet coraz bardziej popularne w ostatnim czasie onigiri.