Duża liczba sieci handlowych zapowiedziała w ciągu najbliższych lat wycofanie ze swojej oferty jaj z chowu klatkowego. Polacy wybierają je jednak najczęściej, nic nie wskazuje na gwałtowną zmianę nawyków zakupowych.
Jak wynika z danych przedstawionych przez Krajową Izbę Producentów Drobiu i Pasz, aż 88,3 proc. jaj w kraju pochodzi z chowu klatkowego. Mariusz Szymyślik, dyrektor KIPDiP, cytowany przez „Rzeczpospolitą” stwierdził, że Polacy mają konserwatywne podejście do rynku jaj i są odporni na perswazję ze strony sieci detalicznych i organizacji ekologicznych.
Niektóre sieci handlowe zapowiadają wycofanie ze swoich półek jaj z chowu klatkowego do 2025 r. Prognozy pokazują jednak, że w 2026 r. nadal większość rynku stanowić będą jaja pochodzące z tej formy chowu. Duży wzrost zaliczą w tym czasie produkty z chowu ściółkowego – z obecnych 9,1 proc. wzrosną do 28, 7 proc.
Źródło: Rzeczpospolita
Foto: Pixabay