IBRiS: Stacje benzynowe to już nie tylko paliwo

Detal/Hurt

IBRiS: Stacje benzynowe to już nie tylko paliwo

21 września 2020

Polacy coraz częściej wykorzystują stacje benzynowe nie tylko jako miejsce do tankowania paliwa. Obecnie pełnią one również rolę przydrożnych kawiarni i restauracji czy sklepów spożywczych. Jak wynika z drugiej edycji badania „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, PKN Orlen pozostaje liderem wśród koncernów, nie tylko jeśli chodzi o jakość paliwa.

Polska spółka wyprzedziła konkurentów również pod względem obsługi, oferty produktowej, a także działalności społecznej i sponsoringowej. Miejsce na podium w tych kategoriach zajęły także Lotos, Shell i BP. – Chcieliśmy sprawdzić, jak Polacy oceniają swoje doświadczenia z poszczególnych stacji, nie tylko te związane z jakością paliwa. Jak się okazuje, klienci doceniają również szeroki wybór produktów i obsługę na wysokim poziomie – mówi Marcin Duma, Prezes Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS

Liczy się nie tylko paliwo

Aż 87 proc. ankietowanych wskazało na wysoką jakość obsługi na stacjach Orlen. W porównaniu do ubiegłorocznego badania to wzrost o 6 pp. Obsługę na stacji BP doceniło 73 proc. ankietowanych, a na Shell – 71 proc. Poza podium, ale również z wysoką oceną klientów, znalazł się Lotos (67 proc.). Dwie kolejne stacje w rankingu to Circle K (61 proc.) i Moya (53 proc.). Stawkę zamyka Amic – wysoką jakość obsługi na tej sieci doceniło 49 proc. badanych.

PKN Orlen pozostaje liderem również pod względem jakości oferowanego paliwa (80 proc. wskazań). W tej kategorii drugie miejsce zajął Shell (63 proc.), a trzecie – BP (59 proc.).

Na stację po hot-doga

Jeśli chodzi o wybór artykułów spożywczych i innych, prawie wszystkie stacje wypadają lepiej w oczach klientów niż w 2019 roku, co pokazuje, jaki postęp zrobiły w tych obszarach. Z tegorocznego badania wynika, że 53 proc. ankietowanych dostrzega szeroki wybór produktów na stacjach Orlen. Na drugim miejscu uplasował się BP (49 proc.), a podium zamyka Shell – 46 proc. ankietowanych docenia możliwość wyboru różnorodnych produktów. Po 37 proc. wskazań otrzymał Lotos i Circle K.