Herosi Eurocash: setki pomysłów na innowacje w niezależnym handlu

Aktualności

Herosi Eurocash: setki pomysłów na innowacje w niezależnym handlu

29 sierpnia 2019

W pierwszym etapie konkursu „Herosi Innowacyjności” Grupy Eurocash niezależni przedsiębiorcy prowadzący sklepy detaliczne zgłosili aż 661 pomysłów na innowacyjne zmiany w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Największa ilość wniosków spłynęła z województw podkarpackiego, małopolskiego i śląskiego. Wśród wnioskujących najbardziej aktywni byli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum i Lewiatana. Obecnie trwa głosowanie, które potrwa do 10 września.

Spośród wszystkich nadesłanych wniosków aż 303 zgłoszono w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”. W kategorii „Inwestuję w technologię” spłynęło 196 wniosków, a 162 przedsiębiorców zdecydowało się zgłosić pomysł na działania prospołeczne w ramach obszaru „Zmieniam świat lokalnie”.

– Najwięcej, bo prawie 50% wniosków, złożonych zostało w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania” – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash. – Dominują tutaj projekty, które zakładają zakup sprzętu potrzebnego do codziennej pracy sklepu np. maszyn do sprzątania czy do krojenia chleba, a także rozwiązania, które mogą rozszerzyć działalność takiej placówki np. aranżacja kącika kawowego, zakup wyposażenia, które pozwoli na wprowadzenie usług gastronomicznych w sklepie czy sprzętu wędzarniczego.

W konkursie biorą udział niezależni detaliści z całej Polski, ale największa aktywnością wykazali się przedsiębiorcy z województw: podkarpackiego (167 wniosków), małopolskiego (80 wniosków) i śląskiego (70 wniosków). Najwięcej wniosków złożyli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum (355), Lewiatana (118), Euro Sklepu (73) i Groszka (46).

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa do 10 września. Każdy z przedsiębiorców biorących udział w konkursie otrzymał od Grupy Eurocash materiały promocyjne, plakat i ulotki, dzięki którym może powiadomić swoich klientów o trwającym głosowaniu. Każdy klient sklepu, który weźmie udział w internetowym głosowaniu i opublikuje na stronie konkursu zdjęcie zrobione w lokalnym sklepie lub w jego okolicy wraz z informacją dlaczego to właśnie w tym sklepie robi swoje zakupy, może wygrać nagrodę pieniężną. Co tydzień do wygrania jest 50 kart przedpłaconych, każda o wartości 50 zł.

Po głosowaniu wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, w którego skład wchodzą niezależni eksperci w każdej z trzech kategorii. Każdą z kategorii opiekuje się jeden z ambasadorów konkursu. Katarzyna Dowbor jest ambasadorką kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. Opiekunem kategorii „Inwestuję w technologię” jest Zbigniew Urbański. Ambasadorem ostatniej z kategorii – „Stawiam na praktyczne rozwiązania” – jest Przemysław Talkowski.

Wyniki Herosów Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Organizator konkursu zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę nagrodą w wysokości do 100 000 złotych, a trzech kolejnych laureatów kwotami do 50 000 złotych. Pozostałych 50 laureatów ma szansę na dofinansowanie swojego projektu do 15 000 złotych każdy.