Henkel Polska został partnerem VI Kongresu Kobiet. Firma od lat realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, której przejawem wewnątrz organizacji jest między innymi tworzenie takiego środowiska pracy, które pozwala pracownikom lepiej dbać o równowagę w życiu zawodowym i osobistym. Swoimi doświadczeniami w zakresie wspierania idei work-life balance w praktyce biznesowej Henkel dzielił się z uczestniczkami i uczestnikami Kongresu podczas jednego z paneli w centrum biznesowym pod tytułem „Superwoman – doświadczenia polskie i zagraniczne”.
Firma Henkel jest jednym z liderów zrównoważonego rozwoju na świecie i w Polsce. Przejawia się to między innymi odpowiedzialnymi i zrównoważonymi praktykami z dziedziny zarządzania organizacją i personelem. Firma aktywnie wdraża politykę różnorodności pod względem płci, wieku i narodowości, a jednym z mierzalnych celów jest zwiększanie udziału kobiet w kadrze zarządzającej firmy o 1-2 procent rok do roku. Wspieraniu karier zawodowych kobiet w Henklu służy także program networkingowy Women in Leadership, skierowany do kobiecej kadry kierowniczej, którego celem jest rozwijanie menadżerskich i biznesowych kompetencji członkiń programu. Firma dba o tworzenie środowiska pracy, które pozwala pracownikom lepiej zadbać o równowagę w życiu zawodowym i osobistym. Służą temu między innymi rozwiązania organizacyjne, takie jak elastyczny czas pracy, możliwość pracy z domu, praca w niepełnym wymiarze godzin czy tzw. job sharing. Firma wspiera także zaangażowania społecznego i pasje sportowe pracowników, czym podkreśla swój szacunek dla innych niż zawodowe zainteresowań swoich ludzi.
Podczas panelu dyskusyjnego “Superwoman – doświadczenia polskie i zagraniczne” Dorota Strosznajder, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej i pełnomocnik zarządu ds. zaangażowania społecznego, dzieliła się z uczestnikami i uczestniczkami Kongresu doświadczeniami firmy w zakresie wspierania i realizacji idei work-life balance w biznesowej praktyce.
– Zasadniczym zadaniem firmy wspierającej ideę work-life balance jest stworzenie takiego systemu pracy, który zagwarantuje pracownikom możliwość realizowania się w różnych rolach życiowych. Manager wdrażający w organizacji ideę work-life balance powinien zacząć od głębszego poznania pracowników: ich celów, motywacji oraz priorytetów życiowych. Dopiero na tej podstawie może stwierdzić, co dla każdej osoby oznacza równowagę pomiędzy pracą a życiem pozazawodowym – mówiła Dorota Strosznajder. – Dobrze prowadzona, przemyślana polityka personalna, uwzględniająca dostrzeganie przez organizację także innych niż zawodowe potrzeb swoich ludzi sprawia, że są oni o wiele bardziej zaangażowani w pracę i lojalni wobec pracodawcy. Pracują wydajniej i zazwyczaj udaje im się uniknąć wypalenia zawodowego. To z kolei przekłada się na wymierne korzyści dla firmy: szybciej kończone projekty, mniejszą fluktuację kadry, długotrwałe, stabilne relacje z klientami i dostawcami, a, co za tym idzie, na lepsze wyniki finansowe.
Podczas Kongresu Henkel miał również swoje stoisko w Parku Kobiet, gdzie uczestniczki mogły dowiedzieć się o szczegółach programu aktywizacji zawodowej kobiet “W drodze do pracy”, realizowanego przez firmę Henkel w ramach korporacyjnego programu wolontariatu pracowniczego. Na stoisku przeprowadzana była również ankieta, w której uczestniczki Kongresu proszone były o osobistą ocenę sytuacji kobiet na polskim rynku pracy.