W ramach 12. edycji projektu Czyste Tatry eko Małopolska Henkel wraz ze Stowarzyszeniem Czysta Polska zachęcał do zbierania śmieci z górskich szlaków. Firma od lat dokłada starań, by minimalizować swój wpływ na środowisko i przeciwdziałać zaleganiu odpadów. W to zrównoważone podejście wpisuje się również mądra edukacja. Dlatego w ramach tegorocznej edycji projektu firma była obecna na wydarzeniu ze swoją edukacyjną strefą. Miłośnicy gór i ekologii mogli w niej skorzystać z szeregu atrakcji i praktycznych eko porad, w nawiązaniu do hasła kampanii Henkla „Czysty, piękniejszy świat – zadbajmy o siebie i ziemię w naszych domach”.
Jak co roku, w inicjatywę Czyste Tatry, organizowaną na przełomie czerwca i lipca przez Stowarzyszenie Czysta Polska, zaangażowało się wielu chętnych, którzy razem wyruszyli na szlaki, by je oczyścić z zalegających odpadów. W dotychczas zorganizowanych 12. edycjach wzięło udział ponad 40 200 wolontariuszy, którzy znieśli z gór ponad 7,3 tony śmieci. W samej tegorocznej akcji „Czyste Tatry” uczestniczyło z kolei 2200 wolontariuszy, którzy znieśli z Tatr 330 kilogramów śmieci. Wśród partnerów wydarzenia, wspierającego tę ważną akcję, była firma Henkel, która od lat w swojej działalności biznesowej ma na uwadze przeciwdziałanie zaleganiu odpadów. Firma zachęcała, by kształtować coraz bardziej ekologiczne postawy poprzez zmianę swoich codziennych nawyków.
Edukacyjna strefa Henkla
Ważnym elementem akcji Czyste Tatry było miasteczko edukacyjne zlokalizowane na Górnej Równi Krupowej, w którym odbywały się różnorodne warsztaty, prelekcje, pokazy filmowe, a także atrakcje dla dzieci. Nie zabrakło tam również firmy Henkel, która w przygotowanej przez siebie edukacyjnej strefie zachęcała do nauki dobrych praktyk ekologicznych poprzez zabawę. Odwiedzający mogli wziąć udział w wielu atrakcjach, jak np. rzucanie piłek do odpowiedniego kosza, którego kolor symbolizował odpowiednią frakcję odpadu. Dodatkowo zainteresowani mogli zdobyć ekologiczne gadżety i zapoznać się z eko-poradami, które łatwo wprowadzić do codziennego życia. Eksperci Henkla przekonywali odwiedzających, że zmiana nawet pozornie drobnych nawyków ma ogromne znaczenie dla środowiska.
Zrównoważony rozwój w Henklu
– Jako producent mamy świadomość odpowiedzialności za środowisko, dlatego od lat realizujemy działania w zgodzie z zasadami gospodarki cyrkularnej. Zdajemy sobie sprawę, że każdy etap życia wprowadzanego przez nas produktu jest ważny, również ten końcowy – na którym o prawidłowej segregacji odpadów decyduje konsument. Dlatego też identyfikujemy się z akcją Czyste Tatry. Tak jak jej organizatorom, również i nam niezwykle bliskie jest uwrażliwianie społeczeństwa na kwestie związane ze środowiskiem i odpowiednią segregacją odpadów, a także zachęcanie do zmiany nawyków, które szkodzą planecie. Poza tym uwielbiamy nasze Tatry i chętnie wspieramy inicjatywy, które realnie przyczyniają się do ich ochrony – podkreśla Patricjus Ziecik, Dyrektor Marketingu w dziale Laundry & Home Care Henkel Polska.
Henkel wspiera akcję Czyste Tatry, ponieważ zaangażowanie społeczne jest wpisane w jego DNA. Firma od lat dąży do tworzenia zrównoważonych opakowań, w pełni nadających się do recyklingu lub wielokrotnego użytku, z mniejszą ilością pierwotnych tworzyw sztucznych i większą zawartością tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Te działania wpisują się w realizację pro-środowiskowych zobowiązań firmy Henkel, zgodnie z którymi do 2025 r. wszystkie opakowania produktów konsumenckich firmy mają nadawać się do dalszego przetwarzania lub powtórnego użycia. Co więcej, już teraz w niektórych opakowaniach zawarty jest także tzw. social plastic, który – w ramach współpracy z organizacją społeczną Plastic Bank – został zebrany z morskich plaż, przetworzony i powtórnie włączony do gospodarczego obiegu.
Henkel, który notuje postępy w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, ma na swoim koncie także wiele innych, różnorodnych społecznych akcji, w ramach których działa na rzecz oczyszczania środowiska i minimalizowania odpadów, jak chociażby Lekcja Nieśmiecenia, #RethinkFashion, czy współpraca z Fundacją Mare.