W 2020 roku Grupa Muszkieterów, działająca na czterech europejskich rynkach, wypracowała wzrost obrotów o 2,3%. Obroty siedmiu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto (działające we Francji), Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady oraz Rapid Pare-Brise – a także stacji paliw wyniosły 42,1 mld euro.
Z kolei przychody pionu rolno-spożywczego AgroMousquetaires, na poziomie 4,2 mld euro, zwiększyły całkowity obrót Grupy w 2020 roku do 46,3 mld euro. Grupę Muszkieterów w Europie tworzy ponad 3 tys. niezależnych przedsiębiorców i 150 tys. pracowników, a także blisko 4 tys. punktów sprzedaży.
– Wyjątkowy, 2020 rok był dla szyldów Grupy Muszkieterów okresem bezprecedensowego przyspieszenia działań. W ciągu tego roku wiele prac zostało zintensyfikowanych, osiągając tempo, które jeszcze rok temu było nie do pomyślenia. Mowa tutaj m.in. o imponującym postępie w zakresie e-commerce, silniejszym przywiązaniu do handlu lokalnego oraz do budowania bliskich relacji z klientem, rosnących wymaganiach w zakresie CSR czy nowych oczekiwaniach dotyczących siły nabywczej. We wszystkich tych obszarach przedsiębiorcy Grupy Muszkieterów przyspieszyli prace rozpoczęte kilka lat temu, wykazując się elastycznością i solidarnością – komentuje Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.
Wzrosty obrotów Intermarché i Netto w Europie. Obrót w sektorze e-commerce przekroczył miliard euro. Łączne obroty sieci Intermarché w Belgii, Francji, Polsce oraz Portugalii, a także Netto we Francji, wyniosły w 2020 r. 37,8 mld euro. We Francji, pod koniec grudnia udziały Intermarché i Netto w rynku FMCG oraz świeżych produktów działów samoobsługowych wyniosły łącznie 15,7% w skali roku, notując wzrost o 0,7 pkt. Z kolei ich obroty kształtowały się na poziomie 33,9 mld euro, z czego obroty sieci Intermarché wyniosły 32,5 mld euro (wzrost o 1,4%), a Netto 1,4 miliarda euro (wzrost o 7,3%).