Już ponad 16 milionów dzieci i młodzieży uczestniczyło w inicjatywach edukacyjnych Grupy Maspex: Akademii Lubella, Kubusiowych Przyjaciołach Natury, Akademii Bezpiecznego Puchatka oraz Pucharze Tymbarku. Grupa Maspex od 17 lat tworzy największe programy CSR w Polsce, które docierają już do co drugiego przedszkola i co trzeciej szkoły podstawowej. Duża różnorodność tematyczna sprawia, że z roku na rok włącza się w nie coraz więcej placówek.
Grupa Maspex jest świadoma swojego wpływu na otoczenie biznesowe, naturalne i społeczne. Dlatego od lat podejmuje szereg działań, aby ten wpływ był jak najbardziej pozytywny. Kierunki aktywności Maspeksu w obszarach związanych z ESG wyznacza strategia „Efekt Kolibra”, której filarem jest zdrowy styl życia. Dużą częścią działalności spółki w zakresie zrównoważonego rozwoju jest szereg inicjatyw społecznych i edukacyjnych, realizowanych w formie projektów dla dzieci i młodzieży już od 17 lat. Dzisiaj Maspex może pochwalić się jednymi z największych w Polsce, a nawet w Europie, programami z obszarów ekologii, edukacji żywieniowej, aktywności fizycznej czy bezpieczeństwa najmłodszych. Wyróżnia je długofalowość i eksperckość – wszystkie materiały opracowywane są przez specjalistów z danej dziedziny.
– Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest edukacja dzieci i młodzieży, od której zależy nie tylko ich zdrowie i samopoczucie, ale też przyszłość naszej planety. Dlatego od lat angażujemy się w ogólnopolskie projekty ukierunkowane na znajomość zasad odżywiania i gotowania, zasad bezpieczeństwa, ekologii a także aktywność fizyczną. Co roku nauczyciele pozytywnie oceniają udział w naszych inicjatywach, a to napędza nas do dalszego rozwoju naszych programów – mówi Daniel Karaś, Manager ds. CSR Grupy Maspex.
W 2023 r. Grupa zrealizowała aż 4 projekty edukacyjne: Akademia Lubella, Kubusiowi Przyjaciele Natury, Akademia Bezpiecznego Puchatka i Puchar Tymbarku. W sumie uczestniczyło w nich niemal 1,9 mln dzieci i młodzieży z całej Polski.
Akademia Lubella we współpracy z Fundacją Polskie Dzieci wspiera kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych poprzez naukę komponowania zróżnicowanych posiłków i inspirowanie młodych do samodzielnego gotowania. W tym roku premierę miała pierwsza edycja programu w odświeżonej odsłonie, w której nowością jest zaangażowanie młodzieży do samodzielnego prowadzenia lekcji. Materiały dostępne w ramach programu poruszają tematykę zdrowego gotowania i odżywiania, ale duży nacisk położono w tym roku także na aspekt niemarnowania żywności. Nowa formuła zajęć okazała się sukcesem – w tegorocznej edycji wzięło udział prawie 220 tys. uczniów z klas VI-VIII.
W ostatniej edycji Kubusiowych Przyjaciół Natury padła rekordowa liczba 1,3 miliona uczestników. W ramach tej inicjatywy Grupa Maspex wraz z partnerami, UNEP/GRID Warszawa, Czapczyński Family Foundation oraz Interzero, uczy najmłodszych dbania o przyrodę – to największy ogólnopolski program o tematyce ekologicznej dla przedszkoli, a od 2019 r. również dla szkół podstawowych.
Akademia Bezpiecznego Puchatka to inicjatywa skierowana do dzieci z klas I szkół podstawowych, obejmująca tematykę związaną z bezpieczeństwem w pięciu sferach: na drodze, w domu, w szkole, w Internecie i w relacjach z rówieśnikami. W programie każdego roku uczestniczy ponad 200 000 uczniów.
Od 17 lat Maspex za sprawą marki Tymbark jest generalnym sponsorem Pucharu Tymbarku, czyli największego w Europie turnieju piłkarskiego dla dzieci, których organizatorem jest PZPN. W tym roku na boiska w całej Polsce wybiegły dzieci z co czwartej szkoły podstawowej w Polsce, a do rozgrywek zapisało się prawie 100 tysięcy młodych sportowców.
Zdrowy styl życia zaczyna się w kuchni
Edukacja dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej i bezpieczeństwa jest dla Grupy Maspex priorytetem w ramach pierwszego ekosystemu Strategii Zrównoważonego Rozwoju 2030, którą oparto na filozofii ,,Efektu Kolibra”. Jej główne założenie polega na tym, że innowacja na jednym polu wywołuje zmiany w innych dziedzinach, razem prowadząc do przełomowych, pozytywnych zmian dla człowieka i planety. By ,,Efekt Kolibra” mógł się zadziać, rozpocząć należy właśnie od zdrowego stylu życia. Dla Grupy Maspex oznacza to prowadzenie działań dwutorowo – dążenie do tzw. ,,czystych etykiet”, m.in. poprzez całkowitą eliminację cukru dodanego w napojach dla dzieci, oraz kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych, którzy stanowią znaczącą grupę konsumencką, a ich wybory już wkrótce będą decydować o kształcie świata. Coraz większe znaczenie dla zdrowia ludzi i planety ma także dieta roślinna, dlatego Maspex sukcesywnie poszerza swoje portfolio w zakresie tego typu produktów.
Już dzisiaj, wraz z początkiem nowego roku szkolnego, wystartują kolejne edycje tych programów. Zapisy będę odbywać się poprzez strony internetowe projektów.
źródło: PRhub
Oprac.: Klaudia Walkowiak