18 marca br. w centrum prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Spółki Makarony Polskie. „Poradnik Handlowca” uczestniczył w tym wydarzeniu.
Podczas konferencji omówione zostały wyniki finansowe Spółki Makarony Polskie za rok 2013 oraz omówione sprawozdania z działalności Spółki w 2013 r. Przedstawione zostały także zamierzenia inwestycyjne Makaronów Polskich.
Rok 2014 powinien przynieść znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży makaronów. Spółka planuje zwiększyć udział swoich produktów brandowych w rynku, z obecnych 3,5% do 6%, co uplasuje ja w czołówce, za produktami private label i za liderem kategorii.
Sprzedaż przetworów mięsno-warzywnych wzrosła w 2013 r. o ok. 4,5 mln zł do 13,3 mln zł. Tak wysoka dynamika w tej grupie produktowej ma swoje podłoże we wzroście sprzedaży dań gotowych w marce „Stoczek Męska Rzecz” (3,1 mln zł w 2013 r. wobec 0,8 mln zł w 2012 r.). Dania gotowe w słoikach odnotowały prawie 17% wzrostu udziału wolumenowego i ponad 2% udziału wartościowego. W 2014 r. planowane są dalsze wzrosty w tej kategorii. Grupa podjęła przygotowania do wprowadzenia innowacyjnych opakowań m.in. z atmosferą modyfikowana. W 2013 r. wzrosło zainteresowanie na rynkach zachodnioeuropejskich smalcami i pasztetami firmy, co pozwala budować optymistyczne plany eksportu w tym segmencie w 2014 r.
Mimo wzrostu cen surowców na rynku warzyw Grupa otrzymała wzrost sprzedaży w kategorii przetworw warzywnych (o 33% względem 2012 r.). W 2014 r. Grupa planuje osiągnąć dynamikę sprzedaży w tej kategorii na poziomie 15%.
W 2014 r. Spółka planuje zwiększenie udziałów i wzrost poziomu dystrybucji na rynku krajowym poprzez:
- t
- wzmocnienie pozycji produktów brandowych drogą koncentracji na kluczowym brandzie „Makarony Polskie” i „Stoczek Męska Rzecz” oraz optymalizację portfela pozostałych marek,
- stworzenie planu marketingowego opierającego się o budowę marki parasolowej regularnie powiększającej asortyment dostosowany do aktualnych potrzeb rynkowych,
- doskonalenie mechanizmów i przyspieszenie trwających procesów regionalizacji marek „Tenczynek’ i „Stoczek” w segmencie przetworów mięsno-warzywnych, warzywnych i owocowych, co ma zoptymalizować koszty dystrybucji produktów i radykalnie zwiększyć dystrybucję ważoną.
t
t