„Szanujemy nie marnujemy” to kampania na rzecz niemarnowania żywności organizowana przez Grupę Eurocash. W akcje zaangażowały się wszystkie sieci związane z Grupą: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama i Delikatesy Centrum. Kampanie wspiera także ABC na kołach i sieć supermarketów Frisco.
Niemarnowanie żywności to jeden z najważniejszych obszarów ujętych przez Grupę Eurocash w jej Strategii zrównoważonego rozwoju 2020+. To właśnie w jej ramach powstała kampania „Szanujemy, nie marnujemy!”, skierowana bezpośrednio do przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne. Grupa Eurocash, aktywnie wspierając swoich klientów, dostarcza im różnorodnych narzędzi dla rozwoju biznesu – w tym przypadku jest to wiedza o tym, jak ograniczyć marnowanie żywności.
– Jako największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i jeden z największych na rynku organizatorów systemów franczyzowych, które zrzeszają niezależne sklepy detaliczne, mamy znaczący wpływ na kwestię niemarnowania żywności w Polsce. Angażując cały łańcuch dostaw – od produkcji, przez dystrybucję, aż po sprzedaż – możemy wspierać mądre i odpowiedzialne gospodarowanie produktami spożywczymi. I to właśnie robimy! Prowadzimy własne programy w zakresie niemarnowania żywności, współpracujemy również z bankami żywności i zasięgowymi instytucjami. Tylko od początku 2021 r. przekazaliśmy już ponad 200 ton produktów do 60 różnych NGOs. Wiemy jednak, że możemy zdziałać więcej – bo za wielką skalą działania idzie wielka odpowiedzialność. Wiemy też, że niezwykle istotne dla długofalowej zmiany jest budowanie świadomości ekologicznej. Dlatego stawiamy na edukację i kierujemy ją bezpośrednio do współpracujących z nami sklepów, w całym kraju – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.
Partnerem społecznym wydarzenia jest Caritas Polska, która przez cały okres współpracy otrzymała od Grupy Eurocash 130 ton żywności.
źródło: informacja prasowa
Przeczytaj także: Wyniki Grupy Eurocash w pierwszym półroczu 2021 r. – Poradnik Handlowca