2300 zrealizowanych zakupów dla seniorów, 30 000 obiadów dla personelu medycznego, 90 000 litrów wody dla szpitali i bezcenny czas oraz wysiłek tysięcy pracowników i przedsiębiorców. Grupa Eurocash opublikowała właśnie raport podsumowujący jej zaangażowanie w walkę z epidemią w ciągu ostatnich miesięcy.
– Od początku epidemii mieliśmy świadomość, że skala naszej działalności nakłada na nas ogromną odpowiedzialność – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash. – W krótkim czasie musieliśmy dynamicznie dostosować działalność całej Grupy do nowej rzeczywistości, by móc realizować naszą misję zapewnienia ciągłości łańcucha dostaw i dostarczania żywności do ludzi w całej Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem małych miejscowości i wsi, które często są poza obszarem biznesowego zainteresowania wielkich sieci handlowych. Zaangażowały się w to dziesiątki tysięcy naszych pracowników i klientów. Nasza praca na poziomie biznesu zaowocowała zaangażowaniem społecznym wielu ludzi, a skala i zasięg przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania. Zjawisko to określiliśmy w tytule naszego raportu jako „Sieć Społecznego Zaangażowania”. Dlaczego? Grupa Eurocash to podmiot o złożonej strukturze, którą tworzą różne grupy osób, połączone ze sobą bezpośrednio lub pośrednio, które połączył wspólny cel – zaangażowanie w walkę z COVID-19. Jedna grupa przekazywała impuls kolejnej, tym samym tworząc „Sieć Społecznego Zaangażowania”. To z kolei przełożyło się na pomoc instytucjom i osobom fizycznym – dodaje Kopaczewska.